کدخدایی: نسبت به سلایق سیاسی نامزدهای انتخابات رویکردی نداریم\

کدخدایی: نسبت به سلایق سیاسی نامزدهای انتخابات رویکردی نداریم

  • کد خبر: 2111435
  • چاپ
  • انتشار: 27 دی 1398 - 19:45

استناد نیوز - سخنگوی شورای نگهبان گفت: نسبت به سلایق سیاسی نامزدهای انتخابات مجلس نگاه و رویکردی نداشته‌ایم و بر اساس مر قانون عمل کرده و هیچ تعارفی با کسی نداریم.

 

 به گزارش استناد نیوز، «عباسعلی کدخدایی»   درباره اعتراض برخی نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتا آنها اعتراض دارند و آن را نیز اعلام کرده اند، البته برخی انتظار دارند ما چشم پوشی کنیم که قانون به ما اجازه این کار را نمی‌دهد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تلاش ما این است که در بررسی صلاحیت‌ها بر اساس مر قانون عمل کنیم؛ آنچه قانون مقرر کرده است، هیچ تعارفی با کسی نداریم.

وی گفت: نسبت به سلایق سیاسی ثبت نام‌کنندگان در انتخابات نگاه و رویکردی نداریم فقط مستنداتی که در پرونده آنها است و انطباق با قوانین انتخابات را در نظر می‌گیریم.

کدخدایی شایعات فشار بر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت برخی نامزده را تکذیب کرد و مردود دانست و افزود: در مرحله گذشته هیات ‌مرکزی و هیات‌های استانی صلاحیت‌ها را بررسی کردند و اکنون بررسی‌ها توسط شورای نگهبان انجام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ممکن است اسامی از جهت ترتیبات اداری یک زمانی دیر یا زود اعلام شود اما آنچه اعلام شده همه مصوبات هیات مرکزی و استانی بوده است.

وی گفت: اکنون نیز در مرحله رسیدگی به شکایات قرار داریم، که طبیعتا هر شکایتی وجود داشته باشد بررسی می شود و اگر حقی هم از فردی تضییع شده باشد احقاق حق خواهد شد.

کدخدایی تاکید کرد: نظرات هیات مرکزی را اعلام کردیم که تمام آنها مستند به مدارک قطعی در پرونده‌ها است.

در روزهای اخیر برخی ثبت‌نام کنندگان و نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس (دوره دهم) نسبت به رد صلاحیت خود در هیات‌های نظارت استانی و مرکزی اعتراض کرده اند.

عباسعلی کدخدایی پیشتر گفته بود که ۹۰ نفر از نمایندگان کنونی مجلس، از سوی هیات‌های نظارت رد صلاحیت شدند که اکثر آنها به دلیل سوءاستفاده مالی و اقتصادی بوده است.
مهلت داوطلبان ردصلاحیت شده یا فاقد صلاحیت برای ثبت شکایت در ستاد دریافت شکایات روز پنجشنبه پایان یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور برگزار می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار