پیوند بازار روستا به اقتصاد ملی و بین‌المللی با ابزارهای جدید\

پیوند بازار روستا به اقتصاد ملی و بین‌المللی با ابزارهای جدید

  • کد خبر: 2111454
  • چاپ
  • انتشار: 29 دی 1398 - 18:00

استناد نیوز- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: «نابکا» ابزاری برای پیوند اقتصاد روستا و بازار محصولات کشاورزی به اقتصاد ملی و بین‌المللی است.

 

به گزارش استناد نیوز، «حسین شیرزاد» در آیین رونمایی و تبیین نظام آموزشی، بازرگانی و کسب‌ و کار کشاورزی ایران که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزار شد با اشاره به رونمایی مگا پروژه نظام آموزش بازرگانی و کسب‌ و کار کشاورزی ایران (نابکا)، افزود: این مگا پروژه در ذات خودش، یک نظام آموزشی هدفمند است که علاوه بر ظرفیت‌سازی مثبت در فضای متعارف بازار کار، سعی دارد نوعی ظرفیت‌سازی منفی نیز ایجاد کند. ظرفیت‌سازی مثبت که همگی با آن آشنا هستید و در شرایط امکان‌ها شکل می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ادامه داد: بنابراین نابکا، ظرفیت‌سازی مثبت و تاب‌آوری و زیستن در شرایط امتناع و ریسک‌های متنوع حوزه کشاورزی در محدوده بازار را به ما آموزش می‌دهد.

به گفته وی، این نوعی آموزش مدرن است که علاوه بر مهارت‌های بازرگانی، مهارت‌های دانشی و بینشی گروه هدف آموزشی را هم در برگرفته است.
شیرزاد با اشاره به اینکه "نابکا" مستلزم یک نوع گرایش و رویکرد است، اظهار داشت: نابکا پایان فصل آموزش‌های انفرادی در حوزه کشاورزی بوده و به‌ نوعی آموزش به شیوه استفاده از نهادسازی یا ظرفیت های نهادی در حوزه کشاورزی است و بنابراین یک تغییر رویکرد یادگیری- آموزشی هم در نابکا مشاهده می‌شود.
نابکا به نظام آموزش کشاورزی و کسب و کار گفته می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار