نهاده‌های تولیدی باید سالم، بهداشتی و سازگار با محیط زیست باشند\

نهاده‌های تولیدی باید سالم، بهداشتی و سازگار با محیط زیست باشند

  • کد خبر: 2111463
  • چاپ
  • انتشار: 29 دی 1398 - 22:12

استناد نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از کارخانه خوراک دام و آبزیان مازندران در ساری، بر سلامت، رعایت بهداشت و سازگاری نهاده های تولیدی با محیط زیست تاکید کرد.

 

 به گزارش استناد نیوز، عزیزاله شهیدی فر و هیئت همراه از فعالیت‌های کشاورزی شهرستان ساری شامل کارخانه خوراک دام، مرکز جهاد کشاورزی سمسکنده، مزرعه 50 هکتاری گندم در روستای خارکش و سورتینگ مرکبات در روستای عالیواک بازدید کردند.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن بازدید از تمامی مراحل تهیه خوراک دام و طیور در کارخانه خوراک دام و آبزیان مازندران در جریان روند تولید تا توزیع و مصرف نهاده‌ها قرار گرفت و توصیه‌های لازم را برای بهبود کیفیت فراورده‌های تولیدی ارائه و تأکید کرد: محصولات یک واحد تولیدی باید سالم، بهداشتی و سازگار با محیط زیست باشند که لازمه آن بهره گیری از دانش فنی تخصصی و مدیریتی تولیدکنندگان است.

 شهیدی فر بیان کرد: صاحبان واحدهای تولیدی می توانند برای بازسازی، توسعه و نصب دستگاه های جدید از تسهیلات سامانه سیتا استفاده کند.

گفتنی است کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان مازندران در سال 1367 در شهرستان ساری تاسیس و در سال 1377 فاز دو مجتمع با افتتاح خط تولید انبوه پودر ماهی و روغن تصفیه شده ماهی به بهره برداری رسید که هم اکنون برای تامین پودر و روغن ماهی کیلکا برای خط تولید خوراک اکسترود آبزیان شرکت مورد استفاده قرار می گیرد، مرحله سوم طرح توسعه مجتمع کارخانجات خوراک دام و آبزیان مازندران، خط تولید تخصصی خوراک آبزیان به روش اکستروژن با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی روز اروپا با طراحی مشاور بین المللی و سازندگی نیروهای توانمند بومی با ظرفیت تولید سالانه 46 هزار و 500 تن، به عنوان یک پروژه ملی در سال 1390 به بهره داری رسید تا تحولی دیگر را در صنعت خوراک آبزیان کشور رقم بزند، در حال حاضر محصولات این کارخانه به کشورهای آسیایی همچون عراق، ارمنستان، ازبکستان و قرقیزستان صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه از مرکز جهاد کشاورزی شهید مرادی سمسکنده ساری بازدید و پس از گفتگو با کارشناسان پهنه این مرکز، از مزرعه ۵۰ هکتاری گندم در روستای خارکش شهرستان ساری که در آن رقم معراج و پرورشی مورد کشت قرار گرفت، بازدید کرد.

 شهیدی فر و هیئت همراه در پایان از سورتینگ، بسته بندی، سبدسازی و صادرات مرکبات شعبانی در روستای عالیواک ساری بازدید کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار