سورپرایز بزرگ در انتظار فوتبال ایران؛ پای ستاره فرانسه و اینترمیلان در میان است\

سورپرایز بزرگ در انتظار فوتبال ایران؛ پای ستاره فرانسه و اینترمیلان در میان است

  • کد خبر: 2111489
  • چاپ
  • انتشار: 01 بهمن 1398 - 15:33

استناد نیوز- طارمی مورد توجه باشگاه استون ویلا قرار گرفته و اگر انتقال ژیرو به ویلاپارک منتفی شود و این بازیکن به اینتر برود؛ شانس مهدی برای حضور در لیگ جزیره دو چندان خواهد شد.

 

به گزارش استناد نیوز،  در میان تمام اخبار ناخوشایند فوتبالی در روزهای اخیر که توام با سرگیجه اهالی فوتبال شده است؛ باید منتظر یک سورپرایز بزرگ بود. یک انتقال ناگهانی و شگفت‌انگیز که می‌تواند کام فوتبالی‌ها را شیرین کند. مهدی طارمی در آستانه انتقال به استون‌ویلا قرار دارد.

این خبر جدی است و رسانه‌های انگلیسی و نزدیک به باشگاه استون‌ویلا درباره آن با جدیت حرف می‌زنند. ابتدا کمی از استون‌ویلا بیشتر بدانیم. تیمی که در سال ۱۸۷۴ تاسیس شد و استادیوم اختصاصی‌اش، ویلا پارک حدود ۴۲ هزار نفر را در داخل خود جای می‌دهد. شیرها، هفت بار در سطح اول فوتبال انگلیس قهرمان شده‌اند که آخرین آن به فصل ۸۱-۱۹۸۰ برمی‌گردد.

فصل بعد قرمز آبی‌ها دست به کار بزرگی زدند و فاتح جام باشگاه‌های اروپا شدند. گل دقیقه ۶۷ پیتر وایت مقابل بایرن‌مونیخ حکم به قهرمانی ویلا داد. دیداری که در هلند و ورزشگاه دی کویپ آمستردام به انجام می‌رسید. هفت قهرمانی اف‌ای‌کاپ، پنج قهرمانی در لیگ کاپ و یک فتح در جام خیریه، مهمترین عناوین این تیم ریشه‌دار انگلیسی به حساب می‌آید. آنها در سال ۱۹۸۲ با شکست بارسلونا قهرمان سوپرکاپ اروپا نیز شدند و آخرین عنوان بین‌المللی‌شان به سال ۲۰۰۱ مربوط می‌شود که موفق شدند جام اینترتوتو را مال خود کنند.

با این حال استون‌ویلا مدت‌هاست که از دوران شکوه خود دور شده است. این تیم فصل قبل توانست مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کند و در این فصل نیز با هدایت دیان اسمیت در رده هجدهم قرار دارند و برای نیفتادن تلاش می‌کنند. رقابت شانه به شانه این تیم با رقبایش در ادامه رقابت‌ها هیجان‌انگیز است.

 حدود ۲۴ ساعت قبل بود که خبر علاقه باشگاه استون ویلا به مهدی طارمی در رسانه‌های انگلیسی و پرتغالی دست به دست شد. پیش از این احتمال رفتن مهدی به پورتو می‌رفت اما به یک باره سروکله یک تیم لیگ برتری پیدا شد. طارمی در صورت انتقال به استون‌ویلا به پنجمین ایرانی تاریخ تبدیل خواهد شد که به بالاترین سطح فوتبال انگلستان راه پیدا می‌کند. پیش از او کریم باقری، اشکان دژاگه، آندو تیموریان و علیرضا جهانبخش راهی این لیگ شده‌اند و علیرضا هم اکنون نیز در تیم برایتون مشغول است.

استون‌ویلا برای فرار از منطقه سقوط تلاش فراوانی در پنجره زمستانی دارد. وسلی مورائس مهاجم اصلی این تیم با شماره ۹ با مصدومیت سنگین از ناحیه زانو روبرو شده و ادامه فصل را تقریبا از دست داده است. به جز او ایندیانا واسیلف آمریکایی و کینان دیوس انگلیسی توانایی بازی در خط حمله را دارند. روز گذشته نیز امبوانا ساماتا با ۱۰ میلیون یورو به این تیم پیوست. اولین بازیکن تانزانیایی تاریخ لیگ جزیره که ملقب به "ساماتا گل" است. با این حال دیان اسمیت به دنبال جذب طارمی هم هست تا حسابی خیالش بابت خط حمله راحت شود. مهدی تنها ۶ ماه در اروپا بازی کرده اما عملکرد درخشانش در لباس ریوآوه، چشم‌ها را خیره کرده است.

اگر انتقال طارمی قطعی شود؛ او با بازیکنان نام‌آشنایی هم‌تیمی خواهد شد. پپه رینا گلر اسپانیایی اسبق میلان در همین پنجره به استون‌ویلا آمد. دنی درینک واتر، بازیکن تیم چلسی به صورت قرضی در ویلاپارک است. جک گریلیش هم به عنوان کاپیتان ویلا ستاره اصلی تیم محسوب می‌شود. او از چند تیم بزرگ انگلیسی پیشنهاد دارد اما حداقل تا پایان فصل با شیرها خواهد ماند. شنیده می‌شود استیو انزونزی فرانسوی نیز در آستانه انتقال به این تیم لیگ برتری قرار دارد.

هنوز هیچ چیز قطعی و نهایی نشده است. شنیده می‌شود استون‌ویلا به دنبال ربودن اولیور ژیرو، مهاجم شناخته شده و فرانسوی چلسی است تا او را از سفر به میلان و پیوستن به اینتر بازدارد. اتفاقی که رخ دادنش سخت به نظر می‌رسد اما هواداران ویلا را حسابی امیدوار کرده است. با این حال اگر انتقال ژیرو منتفی شود؛ باید منتظر حضور طارمی در استون‌ویلا باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار