فیاضی؛گردشگری در مازندران منافاتی با کشاورزی ندارد/تخریب بناهای مردم قابل پذیرش نیست\

فیاضی؛گردشگری در مازندران منافاتی با کشاورزی ندارد/تخریب بناهای مردم قابل پذیرش نیست

  • کد خبر: 2111508
  • چاپ
  • انتشار: 02 بهمن 1398 - 13:32

استنادنیوز؛ عبدالوحیدفیاضی با بیان اینکه گردشگری منافاتی با کشاورزی ندارد، گفت: این همه افراط و تفریط در زمینه کشاورزی را قبول نداریم و قلع و قمع های که انجام می دهند و بناهای مردم را تخریب می‌کند را قبول نداریم.

 

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با استناد نیوز اظهار داشت:آنچه که امروز در کشور ما دغدغه همه مردم است مسائل اقتصادی می باشد نه اینکه به مسائل فرهنگی بی‌توجه باشیم مسائل فرهنگی در جای خودش دارای اهمیت می باشد.

وی گفت:آنقدر تنگناهای اقتصادی فراوان شده که باید در اولویت قرار گیرد کما اینکه در دستورات اشارات و بیانات رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها موضوع اقتصادی موضوع مهمی بوده است

فیاضی با اشاره به اینکه کشوری هستیم با منابع سرشار و گفتن این کلمه و این جمله غم‌انگیز است ، گفت: کشوری هستیم با منابع غنی انسانی و طبیعی و همه نوع ظرفیت در این کشور وجود دارد و در عین حال از یک نوع فقر رنج می‌بریم از بیکاری جوانان خودمان رنج می‌بریم.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه اشتغال در طول سالهای اخیر کاهش پیدا کرده است، گفت: آمارهایی که اکنون داده می شود درست نیست باید به کف جامعه نگاه کنیم و آمار اشتغال را از آنجا رصد کنیم.

فیاضی گفت: مازندران که نگین استان‌های کشور است که به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی می‌تواند هم خودش را سرپا نگه دارد و هم به بسیاری از مناطق کشور خدمت‌رسانی و سرویس دهد.

وی با اشاره به اینکه در های توسعه،تولید و تجارت بر روی ما بسته است، گفت: علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی توسط دولت‌های مختلف و استانداران صورت گرفته، بیشتر این تلاش ها به کامیابی نزدیک نبوده علتش این می باشد که مدیران هوشمندی در این زمینه به کار گیری نشدند.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:برخی از بخش‌ها متاثر از رانت بوده و حتی برخی از بخش‌های تولیدی هم متوسط متاثر از رانت هایی بوده که در مازندران شکل گرفته و نتوانستیم به آن درجه از توانمندی برسیم که مورد انتظار مردم مازندران باشد.

وی با بیان اینکه مازندران می تواند قطب تولید، کشاورزی، صنعت و گردشگری باشد، افزود: من خودم از خطه غرب مازندران هستم و اعتقادم بر این است که کل مازندران ماهیت گردشگری و اکوتوریستی بالایی دارد مخصوصاً در سواحل غرب مازندران و جنگل ها و این پیوستگی بین دریا و جنگل خاکش، اقلیمش و چشم اندازها، آبگرم ها می توان ظرفیت بسیار بالایی از نظر گردشگری ایجاد کرد.

فیاضی گفت:اگر برنامه برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و نمایندگان مجلس، استانداران، شورای اسلامی شهرها و روستاها با نگاه توسعه‌ای به موضوع گردشگری و قابلیت‌های گردشگری منطقه بپردازند در یک پروسه ۵ سال هیچ بیکاری در منطقه نخواهیم داشت.


نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نور، محمودآباد ،ایزدشهر ، رویان و بخش های تاریخی بلده را وقتی نگاه می کنم هنوز دست نخورده است به خودی خود به صورت خودجوش مردم  فضای کسب و کار اندکی راه اندازی کردند و دارند نان می خورند.

وی اظهار کرد: اگر کارها سازماندهی شده باشد و شهرداران، استاندار محترم و مجمع نمایندگان مازندران به صورت واحد و با برنامه عمل کنند می‌توانند از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم خیلی کم میبینیم توریست های خارجی در مازندران حضور داشته باشند در حالی که در بسیاری از کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس از ظرفیت توریست های خارجی برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده می کنند.

فیاضی با بیان اینکه گردشگری منافاتی با کشاورزی ندارد، گفت: این همه افراط و تفریط در زمینه کشاورزی را قبول نداریم و قلع و قمع های که انجام می دهند و بناهای مردم را تخریب می‌کند را قبول نداریم.

وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در هر سطح باید مجاز ساخته شود و قانونمند شوند، گفت:  نمی شود مازندران را محدود کرد، مازندران استانی است که در همه جای کشور خواستار زندگی در اینجا هستند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار