مازندران مقصد و پایتخت گردشگری اکو معرفی شده است\

مازندران مقصد و پایتخت گردشگری اکو معرفی شده است

  • کد خبر: 2111534
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1398 - 19:45

استناد نیوز- مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: مازندران به عنوان مقصد و پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ معرفی شده است.

 

 به گزارش استناد نیوز، سیف الله فرزانه ظهر پنجشنبه در آئین هنرماه در آمل با اشاره به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی افزود: از ۱۲ لکه، شش لکه جنگل‌های هیرکانی که در یونسکو ثبت شده مربوط به مازندران بود و آمل نیز در این میان نقش داشته است.

وی ادامه داد: ۵۳ درصد از جنگل‌های ثبت شده در فهرست میراث جهانی مربوط به مازندران بوده است.

وی رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲ را از دیگر رویدادهای مهم استان برشمرد وگفت: مازندران به عنوان مقصد و پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی شده است.

فرزانه یادآور شد: برای تقویت رویداد مهم باید بسترهای لازم آماده شود و در حوزه میراث و صنایع دستی، شهرستان آمل سرآمد است و برخی از رشته‌های منسوخ شده توسط هنرمندان املی احیای شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به تقدیر از چهار هنرمند پیشکسوت آملی ادامه داد: اجلاس وزرای رادیو و تلویزیون به میزبانی مازندران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی مازندران در همه نمایشگاه‌ها حرفی برای گفتن داشته است، افزود: اگر قرار است تأسیسات اقامتی ساخته شود میلیارد تومان هزینه نیاز دارد اما هنرمند صنایع دستی با ۱۰۰ میلیون تومان اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ارائه آموزش در حوزه صنایع دستی را امری بسیار مهم بیان کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار