کرونا، عامل بلاتکلیفی دوچرخه‌سواران برای اعزام به تایلند\

کرونا، عامل بلاتکلیفی دوچرخه‌سواران برای اعزام به تایلند

  • کد خبر: 2111592
  • چاپ
  • انتشار: 06 بهمن 1398 - 16:13

 استناد نیوز- تیم ملی دوچرخه‌سواری به دلیل شیوع ویروس کرونا برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به تایلند در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

 

 به گزارش استناد نیوز، تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان قرار است این هفته به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند اعزام شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و کشورهای هم‌جوار آن هنوز وضعیت ملی‌پوشان برای حضور در این رقابت‌ها مشخص نیست.

«خسرو قمری» رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در این زمینه اظهار داشت: قرار است که نهم بهمن‌ماه ملی‌پوشان به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند اعزام شوند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در ووهان چین و کشورهای دیگر با فدراسیون پزشکی ورزشی رایزنی کردیم و از آنان خواستیم تا در این قضیه ما را راهنمایی کنند زیرا این موضوع از حوزه تخصصی ما خارج است.

وی افزود: با توجه به اینکه تایلند با چین مرز مشترک دارد باید تمامی احتمالات انتقال این بیماری را در نظر بگیریم تا ورزشکاران ما در صحت و سلامت راهی این مسابقات شوند. قرار شد از حوزه وزارت بهداشت و درمان استعلامی گرفته شود و به ما اعلام کنند که آیا ملی‌پوشان می‌توانند به این مسابقات اعزام شوند یا خیر. گرچه این رقابت‌ها مهم است اما سلامت ورزشکاران مهم‌تر از این رقابت ها محسوب می‌شود.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص اعتراض روسای هیات‌ها به سخنان مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: بدنبال ایجاد مجمع چالشی بودیم تا نقطه نظرات تمامی اعضا شنیده شود. پس از آنکه علی‌نژاد صحبت‌های خود را مطرح کرد، روسای هیات‌ها از حرف‌های او سوء‌برداشت کردند. همچنین در آن روز علی‌نژاد فرصت کمی داشت و نتوانست در مجمع بیشتر بماند. در واقع اگر بیشتر در جلسه حضور می‌یافت می‌توانست این سوء‌برداشت‌ها را برطرف کند.

وی ادامه داد: علی‌نژاد یکی از مدیران برجسته ورزشی و خدمات خوبی هم در ووشو داشته است. سخنان وی در خصوص وضعیت مالی و کسب مدال فدراسیون دوچرخه‌سواری درست بود زیرا باید وابستگی فدراسیون‌ها به منابع مالی دولتی خارج شود و آنها به سمت و سوی کسب درآمد خارج از سیستم دولتی روی آورند. گرچه برخی از شهرها محروم هستند و دوست داشتند که سخنان دیگری را از او بشنوند. همچنین در مجمع همیشه سخنان خوب نباید بشنویم و نقد هم می‌تواند سبب پیشرفت کار شود. هر رشته‌ای شرایط خاص خود را دارد و دوچرخه‌سواری رشته‌ای پرهزینه و پرخطر است و ورزشکاران خارج از فضای استانداردهای خارجی دوچرخه‌سواری می‌کنند.

قمری خاطرنشان کرد: دوچرخه‌سواری در ادوار گذشته در بازی‌های آسیایی در رشته‌های کوهستان و استقامت نتایج خوبی کسب کرده است و پیشرفت قابل قبولی در بخش زنان داشتیم و همواره جزو نفرات اول بودیم. باید بپذیریم که دوچرخه‌سواری در بخش‌هایی نتایج خوبی کسب کرده و در بخش‌های دیگر افت داشته است بنابراین باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم تا جامعه دوچرخه‌سواری به بیراهه نرود.

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا از ۱۲ تا ۱۶ بهمن‌ماه در «شیانگ یانگ» تایلند برگزار می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار