افتتاح و کلنگ‌زنی 53 پروژه کشاورزی دهه فجر در مازندران/ اعتبار 60 میلیاردی\
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد

افتتاح و کلنگ‌زنی 53 پروژه کشاورزی دهه فجر در مازندران/ اعتبار 60 میلیاردی

  • کد خبر: 2111602
  • چاپ
  • انتشار: 06 بهمن 1398 - 18:54

استناد نیوز،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افتتاح و کلنگ‌زنی 53 پروژه کشاورزی دهه فجر در مازندران خبر داد و گفت: 60 میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری و آغاز این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

 به گزارش استناد نیوز، عزیزاله شهیدی‌فر از افتتاح ۴۶ پروژه در بخش کشاورزی مازندران دهه فجر امسال خبر داد و افزود: برای این تعداد پروژه کشاورزی ۵۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که قرار است برای ۴۲۰ نفر ایجاد اشتغال شود.

 وی با بیان اینکه ۲۱ پروژه تولیدی با اعتبار ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: ۲۵ پروژه خدماتی و زیربنایی است که برای به بهره‌برداری رسیدن آن ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از کلنگ‌زنی هفت پروژه بخش کشاورزی دهه فجر در مازندران خبر داد و افزود: برای این تعداد پروژه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و برای ۱۷۰ نفر پیش‌بینی اشتغال شده است.

 این مسؤول بیان کرد: ۲۳ پروژه آب و خاک، چهار پروژه تولیدات گیاهی، ۱۰ پروژه تولیدات دامی، دو پروژه صنایع و هفت پروژه شیلاتی در این دهه در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

 شهیدی‌فر اضافه کرد: ۵.۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های آب و خاک، ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های تولیدات گیاهی، ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های تولیدات دامی، ۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان برای پروژه‌های صنایع و ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های شیلاتی اعتبار هزینه شد.

 وی یادآور شد: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۳۱۰ اشتغال جدید در پروژه‌های آب و خاک، ۲۷ اشتغال در پروژه‌های تولیدات گیاهی، ۳۷ اشتغال در پروژه‌های تولیدات دامی، هشت اشتغال در بخش صنایع و ۳۸ اشتغال در بخش شیلات ایجاد خواهد شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: احداث گلخانه هیدروپونیک پرورش گل و گیاهان زینتی و لیموترش، پرورش مرغ مادر، پرورش گاو شیری و گوسفند داشتی، پرورش بلدرچین، پرورش مرغ گوشتی، پرواربندی بره و گوساله، پرورش ماهی قزل‌آلا نیمه متراکم، تولید ماهی گرمابی، سورتینگ مرکبات، سکوی جمع‌آوری شیر، تجهیز و نوسازی شالیزارها، احداث و لایروبی آببندان، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای سامانه آبیاری کم‌فشار و تحت فشار، احداث کانال و انتقال آب، لاینینگ، برق رسانی و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ آب و احداث سردهنه از پروژه‌هایی است که دهه فجر امسال در بخش کشاورزی مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

 شهیدی‌فر ادامه داد: لایروبی و مرمت آببندان، آبیاری بارانی و کم‌فشار، احداث گلخانه سبزی و صیفی، احداث گلخانه گل و گیاهان زینتی، گلخانه هیدروپونیک از پروژه‌هایی است که در این دهه کلنگ‌زنی می‌شود.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار