اختصاص پنج هزار میلیارد تومان به‌آموزش و پرورش\
  • سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

اختصاص پنج هزار میلیارد تومان به‌آموزش و پرورش

  • کد خبر: 2111654
  • چاپ
  • انتشار: 08 بهمن 1398 - 17:02

استناد نیوز-سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش خبر داد که از این رقم ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان صرف رتبه‌بندی معلمان، معلمان حق‌التدریس، مدارس شبانه‌روزی، هنرستان‌ها، سرانه دانش‌آموزی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی خواهد شد.

 

 به گزارش استناد نیوز، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری در تشریح مصوبات این کمیسیون گفت: بنابر مصوبه روز دوشنبه کمیسیون ۵ هزار میلیارد تومان به بخش آموزش و پرورش اختصاص یافت که از این میزان ۳ هزار و ۷۵۰میلیارد تومان در بخشهای رتبه‌بندی معلمان، معلمان حق‌التدریس، مدارس شبانه‌روزی، هنرستان‌ها، سرانه دانش‌آموزی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی هزینه می‌شود

وی افزود: به موجب این مصوبه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز به آموزش عالی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری، پژوهش‌های کاربردی و وزارت بهداشت برای بیمه سلامت تخصیص یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت: سازمان تامین اجتماعی مجاز شد با هدف تسهیل وصول مطالبات خود تا پایان سال ۹۷ را با در نظر گرفتن سوابق گذشته، مورد بخشودگی قرار دهد، این مصوبه در راستای رونق فضای کسب و کار صورت گرفت.

وی گفت: پیش بینی شده بود که منابع حاصله از افزایش نرخ ارز و افزایش صادرات را برای یارانه نان و خرید گندم اختصاص دهند که بنابر مصوبه کمیسیون تلفیق پاداش والدین شهدا نیز از این محل پرداخت می شود. از محل منابع برگشتی اقساط مسکن مهر به بانک ها، ۴ هزار تسهیلات مسکن به بازنشستگانی که حداقل ۵ سال از بازشستگی آنها گذشته و فاقد مسکن هستند، بدون سپرده گذاری پرداخت شود.

قوامی ادامه داد: مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان از منابع سپرده های قرض الحسنه بانکی برای توانمند سازی و پرداخت تسهیلات به تاسیسات خانگی کارگشای امور اختصاص یافت، همچنین همه دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم موظف شدند حمایت‌ها و کمک‌های خود را به تفکیک کدملی فرد در سامانه وزارت کار ثبت کنند؛ اطلاعات سامانه در اختیار تمام دستگاه‌ها قرار داده می‌شود تا پس از ثبت اطلاعات وزارت رفاه امکان استعلام و استحقاق‌سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهادهای حمایت کننده قرار دهند.

وی گفت: بانک‌ها و موسسات مالی نیز موظف شدند تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی را به تفکیک کد ملی در سامانه مذکور ثبت کنند و وزارت رفاه نیز مکلف است امکان ثبت اطلاعات حمایت‌های انجام شده خود و استعلام استحقاق‌سنجی را برای نهادهای خیریه نیز فراهم کند.

قوامی همچنین از مصوبه ای درباره صندوق کارآفرینی خبر داد و افزود: صندوق کارآفرینی امید مجاز شد در توزیع اعتبارات تسهیلات پرداختی به پروژه‌های بخش گردشگری منابع اشتغال روستای و عشایری و صنایع دستی نقش داشته باشد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی مجاز هستند در اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و برای تحقق اهداف دستگاه‌های اجرایی این دستگاه‌ها، عنوان، سنجه عملکرد، مقدار و قیمت تمام شده فعالیت‌های ذیل برنامه‌های مصوب خود را- مشروط به آنکه در جمع اعتبارات آن تغییری ایجاد نشود- با پیشنهاد مشترک با بالاترین مقام دستگاه اجرایی، دستگاه سیاست‌گذار و سازمان برنامه در سقف اعتبار مصوب همان برنامه اصلاح کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه ای در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و افزود: کمیسیون وزارت بهداشت مکلف شد در سال ۹۹ برای ساماندهی شبکه توزیع تجهیزات، ملزومات پزشکی و مواد غذایی اقدام کند.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد تبصره ۴ بودجه در خصوص برداشت از صندوق توسعه به اذن رهبری نیاز داریم و مقرر شد پس از اجازه ایشان این اعداد در سرجمع منابع بودجه لحاظ شود. گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بودجه سال آینده از هفته آینده چاپ می‌شود و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، بررسی لایحه بودجه نیز از پنجم اسفند در صحن علنی مجلس انجام می شود

وی از سپس درخواست کرد: از همه کارشناسان، اندیشمندان و دلسوزان می‌خواهیم پیشنهادات خود را درباره بودجه به ما ارسال کنند زیرا امکان اصلاح این موارد در صحن علنی وجود دارد.

قوامی مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس از مصوبات فتح باب شده در بودجه ۹۹ عنوان کرد و گفت: امیدواریم زمینه‌ای برای ارائه لایحه جامع مالیاتی و افزایش درآمدهای مالیاتی شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار