آخرین وضعیت از بحران برف و کولاک در جاده فیروزکوه و رودهن / محور فیروزکوه به سمت تهران بازگشایی شد + تصویر\

آخرین وضعیت از بحران برف و کولاک در جاده فیروزکوه و رودهن / محور فیروزکوه به سمت تهران بازگشایی شد + تصویر

  • کد خبر: 211177
  • چاپ
  • انتشار: 15 بهمن 1395 - 01:35

تعدادی زیادی از شهروندان که با مسدود شدن محور هراز محور فیروزکوه را برای رسیدن به مازندران انتخاب کردند در برف و بوران شدید گرفتار شده‌اند و از ساعت 16:30 در سرما مانده اند و راهی برای حرکت ندارند


به گزارش استناد نیوز، برف و بوران در جاده های کوهستانی مازندران و تهران شرایط بحرانی به وجود آورده و بسیاری از مسافران در جاده های کوهستانی گرفتار شده و نیاز فوری به امداد رسانی دارند. با ادامه این روند و اتمام سوخت خودروها، مسافرانی که در دمای 20 درجه زیر صفر گرفتار شده اند در وضعیت خطرناکی قرار خواهند گرفت.

اوج بحران در محور بومهن، رودهن و فیروزکوه است که نزدیک به 2000 خودرو اسیر برف و بوران شده اند و امدادرسانی به دلیل شرایط نامساعد جوی به کندی صورت می گیرد.

بر اساس گفته رئیس پلیس راه شرق تهران تا کنون نزدیک به 400 نفر از در راه ماندگان محور فیروزکوه - تهران در نزدیکی پیست آبعلی اسکان داده شده اند.

دقایقی پیش نیروهای امدادی مازندران برای کمک به در راه ماندگان عازم فیروزکوه شده اند، هرچند این مشکل در استان تهران رخ داده است اما در این شرایط تنها مسئله ای که اهمیت دارد امدادرسانی فوری به هم میهنان است.

برف و بوران

بنا به گفته مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات، محور دماوند-تهران و تهران-دماوند که به دلیل برخورد دو دستگاه خودروی سنگین تریلی و شرایط جوی برف و کولاک بسته شده، تا ساعتی دیگر با کمک عوامل راهداری باز می شود. و امدادرسانی با تمام قوا در این محور ادامه دارد.

وی ادامه داد: تلاش می شود هرچه زودتر مردم را در مدارس و مساجد اسکان دهیم و اکنون پتو و بسته های غذایی میان در راه ماندگان توزیع شده است.

 گفتنی است به دلیل کولاک شدید و عدم دید کافی، محور فیروزکوه تا اطلاع بعدی مسدود است و مهور هراز هم به دلیل ریزش بهمن مسدود شده که تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

*** 2:00 بامداد: محور فیروزکوه به سمت تهران با تلاش امدادگران و راه داران بازگشایی شد

فیلم برف و کولاک در جاده دماوند و گرفتار شدن دو هزار خودرو در دمای منفی 19 درجه

 برف و بوران شدید



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار