رقابتی سخت بر سر 2 صندلی مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

رقابتی سخت بر سر 2 صندلی مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ

  • کد خبر: 2111802
  • چاپ
  • انتشار: 14 بهمن 1398 - 18:39

با کسب تایدیه شورای نگهبان برای بسیاری از چهره های شاخص برای شرکت در انتخابات مجلس معادلات حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ تغییر کرد.

به گزارش استنادنیوز، درحالی که حدود دو هفته به انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه 98 فرصت باقی مانده است با تایید صلاحیت برخی چهره های مطرح حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ تنور رقابت انتخاباتی داغ شد.

تا قبل از اعلام نظر شورای نکهبان در خصوص تایید و رد صلاحیت ها شانس کیوان مرادیان و عبدالله رضیان برای تکیه به صندلی سبز بهارستان بیش از سایرین بود اما بازگشت چهره هایی چون کمال علیپور، قربان بوداغی و احتمالا سید هادی حسینی معادلات انتخاباتی این حوزه انتخابیه را دچار تغییرات بسیاری کرده است.

عبدالله رضیان که طی روزهای گذشته به دلیل ساخت گروه های مختلف در شبکه های مجازی و سعی در القای محبوبیت ساختگی با کاربران فیک و فریب مردم مورد اتهام و انتقاد شدید قرار گرفت، امیدوار بود تا اصلاح طلبان مجبور شوند علارغم رکبی که به آن ها و لیست امید در دوره گذشته انتخابات زد باز هم به دلیل نداشتن کاندیدایی دیگر از او حمایت کنند اما با تایید صلاحیت چند چهره شاخص دیگر چنین شانسی برای خود متصور نیست و همین موضوع موجب ناامیدی در بین لیدرهای اصلی انتخاباتی او شده است و با توجه به شرایط فعلی عملا می توان عبدالله رضیان را از گردونه رقابت خارج دید.

کیوان مرادیان یکی از چهره های مطرح است که با وجود تایید صلاحیت های صورت گرفته با توجه به سیر رو به رشد اقبال مردمی که نسبت به او طی ماه های گذشته وجود داشته است می تواند همچنان یکی از شانس های اصلی انتخابات مجلس یازدهم باشد، مرادیان که رای منطقه کوچکسرا را با توجه به محبوبیت و عرق محلی برای خود کنار گذاشته در بین گروه های مذهبی نیز دارای اقبال مناسبی است و رفته رفته توانسته توجه قشر تحصیل کرده و دانشگاهی را نیز به خود جلب نماید، باید دید آیا این توجه به آرایی در سبد رای او تبدیل خواهد شد یا خیر.

کمال علیپور نیز دیگر چهره اصولگرایی است که از شانس بالایی برای رای آوری برخوردار خواهد بود، علیپور که از پایه رای مناسبی در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه بهره می برد در صورتی که بتواند طی روزهای آینده تا انتخابات شرایط پس از تایید صلاحیت و شور بوجود آمده در بین هواداران خود را حفظ نماید، یکی از 2 کاندیدای خوشحال روز بعد از انتخابات خواهد بود، اما باید توجه داشت شرایط جوی انتخابات در روزهای پایانی همانند آب و هوای شمال ناپایدار است.

تایید صلاحیت احتمالی سیدهادی حسینی می تواند موجب بسیج اصلاح طلبان این حوزه انتخابیه شود که با توجه به محبوبیت بالای او در بین جوامع مختلف و بخصوص حمایت جامعه ورزش از حسینی رقابت را برای دیگر رقبا سخت خواهد کرد، محبوبیت سیدهادی از آن جهت است که او پیوسته ارتباط خود را چه در دوران نمایندگی و چه پس از آن با مردم حفظ کرده است. البته مهم خواهد بود که هرچه سریع تر وضعیت تایید صلاحیت او از سوی شورای نگهبان مشخص و به صورت رسمی توسط سیدهادی حسینی منتشر شود، هرچه این زمان طولانی تر شود کار او نیز سختتر خواهد شد.

اوضاع انتخابات با بازگشت احتمالی علی ادیانی، عزت الله اکبری و علیرضا جمشیدی که در تهران ثبت نام و تایید نیز شده اند به حوزه انتخابیه پیچیده تر نیز خواهد شد که در تحلیل های آینده به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار