بهمن در جاده هراز جان چند نفر را گرفت / عده ای در زیر بهمن گیر افتاده اند / رئیس اداره راه پردیس و بومهن قربانی بهمن شد\
  • آخرین اخبار بحران بهمن و کولاک

بهمن در جاده هراز جان چند نفر را گرفت / عده ای در زیر بهمن گیر افتاده اند / رئیس اداره راه پردیس و بومهن قربانی بهمن شد

  • کد خبر: 211181
  • چاپ
  • انتشار: 15 بهمن 1395 - 13:50

سقوط بهمن در گردنه مبارک آباد جاده هراز جان عده ای را گرفت و تعدادی خودرو با سرنشینانشان در زیر بهمن محبوس شده اند و اطلاعی از وضعیت آن ها در دسترس نیست

 به گزارش استناد نیوز، علارغم باز شدن بخش هایی از جاده ها، بحرانی که از عصر روز گذشته در محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و نزدیک به دو هزار خودرو همچنان گرفتار سرما و یخبندان هستند.

در حالی که امدادرسانی به مردم در جاده ها با جدیت ادامه دارد و برخی از مسیرها بازگشایی شده اند اما سقوط بهمن در جاده هراز موج جدیدی از بحران را به وجود آورده است.

صبح امروز سقوط بهمن در گردنه مبارک آباد جاده هراز باعث سقوط چند خودرو و گیر افتادن آن ها در زیر بهمن شد و هنوز در حالی که ساعت 12 ظهر را نشان می دهد مشخص نیست وضعیت آن ها به چه صورت است. تا کنون مشخص شده دو نفر در زیر آوار بهمن زنده هستند که تلاش ها برای نجات آن ها ادامه دارد.

متاسفانه یکی از جان باختگان این حادثه، محمدعلی طلوعی مقدم، رئیس اداره راه پردیس و رودهن است که برخلاف بسیاری از مسئولین پشت میز نشین! برای نجات مسافران به جاده هراز اعزام شده بود. او گرفتار ریزش بهمن شد و جان خود را از دست داد.

پیش از این جان باختن 2 نفر دیگر از هم میهنانمان نیز بر اثر سقوط بهمن تایید شده بود.

در جاده فیروزکوه هم شرایط نامساعدی حکم فرماست به طوری که صبح امروز وزش شدید باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت کوجب کولاک شدید شد و مسافرانی راکه در محدوده فیروزکوه - گدوک گرفتار بودند با مشکل مواجه کرد.

در حالی که جاده هراز و فیروزکوه همچنان بسته هستند و به شدت نسبت به تردد در این مسیرها هشدار داده می شود. جاده چالوس نیز تا ساعت 23 از کرج به سمت مرزن آباد بسته و یکطرفه شده است.

*** ساعت 13:30 *** رئیس پلیس راه استان مازندران اعلام کرد: با توجه به برودت هوا و شدت برف در ارتفاعات محور هراز تا اطلاع ثانوی مسدود است همچنین محور سوادکوه و فیروزکوه، سرچمن و گدوک که شب گذشته به دلیل کولاک مسدود بود بازگشایی شد اما ترافیک سنگین است و محور کندوان هم در حال حاضر باز است اما سطح جاده لغزنده گزارش شده است و تردد در این جاده ها تنها در صورت ضرورت و با همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی از جمله زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 

مدیرکل راه آهن شمال گفت: بسیاری از مسافران که در مسیرهای مختلف شمال کشور به خصوص جاده فیروزکوه با مشکل جابجایی مواجه بودند، از طریق راه‌آهن به مقاصد خود رسیدند و تلاش برای انتقال مسافران در صورت نیاز با سالن های با ظرفیت 60 نفر ادامه دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار