محرومیت خانوار از دریافت یارانه بنزین به دلیل نبود بانک‌های اطلاعاتی دقیق\

محرومیت خانوار از دریافت یارانه بنزین به دلیل نبود بانک‌های اطلاعاتی دقیق

  • کد خبر: 2111814
  • چاپ
  • انتشار: 15 بهمن 1398 - 15:11

 استنادنیوز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید برخی افراد علیرغم درآمدها و ثروت کلان یارانه نقدی دریافت می‌کنند، اما افرادی با درآمدهای حداقلی از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند

به گزارش استناد نیوز، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اعتراضات مردم به سازوکار دولت در پرداخت کمک معیشتی، گفت: اگر نظام شفاف‌سازی اقتصاد بر کشور حاکم شده و سامانه‌های ثبت اطلاعات فعال و به یکدیگرمتصل شود می‌توان ارزیابی درستی از درآمد خانواده‌ها داشت و براساس این داده‌ها، خانواده هایی که مشمول دریافت کمک‌های معیشتی هستند، مشخص کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمدهای مندرج در سامانه ثبت اعتراضات مربوط به کمک‌های معیشتی واقعی نیست، افزود: نظام پرداخت یارانه، عملکرد درست و مناسبی ندارد زیرا در حال حاضر برخی افراد علیرغم درآمدها و ثروت کلان یارانه نقدی دریافت می‌کنند، اما افرادی با درآمدهای حداقلی از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند، این امر بیانگر این است که پرداخت یارانه معیشتی و نقدی انسجام درستی نداشته و براساس ساز و کار علمی نیست.

وی اظهار کرد: از آنجایی که شبکه‌های پولی و بانکی، مالیاتی، گمرکی و ... به یکدیگر متصل نیستند، سازمان هدفمندی یارانه‌ها نمی‌تواند اطلاعات دقیقی از وضعیت مالی مردم به دست آورد و براساس آن کمک معیشتی پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در برخی موارد ناآگاهی مردم نیز منجر به عدم موفقیت آنها در دریافت یارانه می‌شود، اضافه کرد: به طور مثال در ماه‌های گذشته حساب‌های بانکی افراد در اختیار نزدیکان و دوستان آنها قرار گرفته است در نتیجه گردش مالی آنها بالا رفته و شخص از دریافت کمک های معیشتی بازمانده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: دولت باید از شش ماه پیش اطلاع‌رسانی درستی انجام می‌داد تا افراد بدانند که گردش مالی آنها نیز در پرداخت یارانه بنزین موثر است./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار