طرح تاکسی کتاب در قائمشهر افتتاح شد / قائمشهر جزو پیشتازان کتابخوانی در کشور + عکس\

طرح تاکسی کتاب در قائمشهر افتتاح شد / قائمشهر جزو پیشتازان کتابخوانی در کشور + عکس

  • کد خبر: 2111829
  • چاپ
  • انتشار: 16 بهمن 1398 - 10:12

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولین استانی و شهرستان، طرح تاکسی کتاب در قائمشهر به عنوان اولین شهر در استان مازندران افتتاح شد

به گزارش استنادنیوز، صبح امروز چهارشنبه مورخ 16 بهمن ماه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، طی مراسمی با حضور یوسف پور فرماندار قائمشهر، ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین شهری، پروژه تاکسی کتاب برای اولین بار در سطح استان مازندران و در شهر قائمشهر به بهره برداری رسید.

یوسف پور فرماندار قائمشهر با اشاره به اهمیت توجه به کتاب و کتاب خوانی گفت: برای علم آموزی نباید صرفا به فضای مجازی اکتفا کرد و حتما باید مراجعه به کتاب را برای تولید علم مورد توجه قرار داد و این حرکت فرهنگی شهرداری از این جهت که می تواند فرهنگ کتاب خوانی را در شهر نهادینه نماید مفید خواهد بود و موجب حرکت رو به جلو می شود.

آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از فرماندار، شهرداری و شورای شهر قائمشهر بابت حمایت های صورت گرفته در حوزه فرهنگی و کتابخانی گفت: این اتفاق خوبی که امروز در شهرداری قائمشهر افتاد باید الگویی شود برای سایر شهرهای استان مازندران تا آن ها نیز به این سمت حرکت کنند تا سرانه کتاب خوانی در استان بالا برود.

ولی پور با اشاره به جایگاه بالای شهرستان قائمشهر در کتابخوانی در کل کشور افزود: در چندین دوره از جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب از بین بیش از هزار روستای شرکت کننده در سطح کشور رتبه اول را برای روستاهای خرماکلا، قادیکلا و قراخیل از قائمشهر داشتیم.

وی افزود: امسال هم از بین 1419 روستای شرکت کننده در کشور روستاهای خورشید نکا و کلاگرمحله قائمشهر در بین 10 روستای برتر قرار گرفتند که افتخار بزرگی برای شهرستان است.

در پایان این مراسم طرح تاکسی کتاب به صورت نمادین به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 41 تاکسی انجام و هر تاکسی به 4 کتاب در زمینه‌های مختلف از جمله خانواده، سبک زندگی، جوانان و مسائل زندگی مجهز شد که مسافران می توانند در حین سفر از این کتاب ها استفاده و حتی آن ها را به امانت ببرند و مطالعه نمایند.

تاکسی کتاب قائمشهر

افتتاح تاکسی کتاب قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار