ایجاد اشتغال در حوزه انتخابیه طی 4 سال نمایندگی عبدالله رضیان در مجلس\

ایجاد اشتغال در حوزه انتخابیه طی 4 سال نمایندگی عبدالله رضیان در مجلس

  • کد خبر: 2111846
  • چاپ
  • انتشار: 23 بهمن 1398 - 13:45

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس از اقدامات انجام گرفته برای نساجی مازندران و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال توضیحاتی داد

عبدالله رضیان در گفت و گو با استناد نیوز اظهار داشت؛ یکی از مجموعه های مهمی که برای مردم خاطرات و نوستالژیک تاریخی داشته نساجی قائمشهر و مازندران است.
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب متاسفانه روند اداره این شرکت ها و واگذاری هایی به بخش خصوصی صورت گرفته خوب نبوده است، گفت؛ کارخانه به بخش خصوصی که بتواند سرمایه‌گذاری کند و دارای اهلیت لازم باشد واگذار نشد بنا بود هزار میلیارد سرمایه گذاری صورت بگیرد که به تعهدات عمل نشد.
وی بیان داشت؛ در این مدت ۴ سال یکی از نکات مهمی که مدنظر ما بوده، فرآیند حقوقی آنرا که واگذاری به بخش خصوصی بوده را بتوانیم کمک کنیم تا شرایطی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاری در آن صورت بگیرد.
رضیان افزود؛ بندی در قانون رفع موانع تولید در واگذاری اصل ۴۴ داریم که اگر بخش خصوصی نتوانست تعهدات خود را انجام دهد، برگردد و بخش دولتی بتواند سرمایه‌گذاری را انجام دهد که این اتفاق رقم خورد و ستاد اجرایی حضرت امام آمده و یک قرارداد مشارکتی تنظیم شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیارد منابع برای نصب یک سری از دستگاه ها که از قبل خریداری شده بود مثل خط رنگرزی آنجا از این منابع در اختیار شرکت قرار گرفته است، افزود؛ الان این خط در حال نصب است و تا سال آینده هم ۵۰ میلیارد تومان ستاد اجرایی سرمایه‌گذاری میکند و ظرفیت اشتغال هم از ۳۶۰ نفر به ۶۰۰ نفر می‌رسد.
وی بیان داشت؛ مجموعه و کار خوب دیگری که در حوزه قائمشهر صورت گرفته مجموعه ساوین بود که کار ساوین تولید فرش و نخ است اما خط جدید تولید نخ پارچه جین را در فضای ۱۰ هزار مترمربع ایجاد و در حال حاضر دستگاه ها نصب و بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار جذب شده و ظرفیت حدود 350 نیروی کار را دارد.

رضیان گفت؛ طبق توافق نامه ای که صورت گرفته قرار شده ۲۰۰ میلیارد سرمایه در اختیار ساوین قرار گیرد تا خود پارچه جین و شلوار لی تولید کند که انشالله این اتفاق رقم خواهد خورد و ۷۰۰ نیروی کار دیگر در این کارخانه اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه دستمال کاغذی حریر که تعطیل شده بود دوباره در شهرک صنعتی سنگتاب احیا و اکنون ۲۰۰ نیروی کار گرفته، گفت؛ از نظر صنعتی واحدهای صنعتی حوزه انتخابیه روند رو به جلو دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار