فرخزاد؛مهم ترین رسالت امروز نخبگان ورود جدی به موضوعات مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است\

فرخزاد؛مهم ترین رسالت امروز نخبگان ورود جدی به موضوعات مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است

  • کد خبر: 2111848
  • چاپ
  • انتشار: 25 بهمن 1398 - 09:30

استنادنیوز؛ دکتر فرخزاد دبیر همایش و مدیر منطقه یک مجمع عالی نخبگان استان مازندران اظهار داشت: مهم ترین رسالت امروز نخبگان جامعه اسلامی، ورود جدی به موضوعات مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و تلاش برای تحقق آن است.

 

دکتر فرخزاد در همایش تجلیل از نخبگان برتر منطقه یک مجمع عالی نخبگان استان مازندران گفت: نخبگان در جامعه به جهت آنکه مورد توجه اقشار مختلف جامعه هستند، و بسیاری از افراد جامعه تصمیمات و اقدامات خود را براساس دیدگاه ها و نقطه نظرات این قشر عملیاتی می کنند، بنابراین برای اهداف کلان کشور و تحقق کم هزینه آنها نقش پیشرانی بزرگ را داشته و در راهبری جامعه به سوی اهداف عمومی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

رئیس مجمع عالی نخبگان منطقه یک گفت: نقش نخبگان، به قدرت مرجع سازی آنها در جامعه برمی گردد. آنها با هدایت افکار عمومی به سوی مراجع مورد اعتماد از لحاظ فکر و برنامه، هزینه های اجرایی کشور را در مسیر توسعه و تحقق اهداف کاهش می دهند و روند حرکت را برای رسیدن به چشم اندازها و اهداف بزرگ آن که نیازمند هدایت درست و بسیج تمامی نیروها است، تسهیل می کنند. بخش مهم این فرایند از طریق مرجع سازی درست از سوی نخبگان میسر و امکان پذیر است.
وی افزود: منطقه یک مجمع عالی نخبگان با شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت جوانان گام های خوبی را برای حل مشکلات منطقه برداشته است.

دکتر یوسفعلی جوانی رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه دانایی از جمله مهم ترین ویژگی انسان ها است که او را در برابر جامعه و اطرافیان متعهد کرده و بار مسئولیت را بر دوش انسان سنگین تر می کند، گفت: دانش، آگاهی و مسئولیت رسالت انسان را در مقابل هم نوعان خود بیشتر می کند و انتظار جامعه را نیز از این گونه افراد افزایش می دهد.

وی بیان داشت:این رویه، مختص جامعه ما نیست و در تمام جهان، نخبگان در برابر مردم اطراف خود و آینده آنها مسئول هستند و شانه خالی کردن از پذیرش رسالت اجتماعی در برابر جامعه و آینده آن، نه تنها یک فضیلت محسوب نمی شود، بلکه چنین افرادی از همسالان معمولی خود بیشتر مورد مطالبه قرار می گیرند. البته این ویژگی مختص زندگی این دنیا و معیارهای انسان جامعه پذیر و خردمند نیست، بلکه از پشتوانه دینی و الهی نیز برخوردار است.

دکتر جوانی افزود: خداوند در آیه 9 سوره زمر به صراحت بیان داشته است که «...هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ...» و امیرالمومنین علی علیه السلام در هنگام پذیرش خلافت و امامت امت فرمودند که اگر نبود پیمان گرفتن خداوند از دانایان که بر گرسنگی مظلوم و سیری ظالم سکوت نکنند، افسار شتر خلافت را بر گردنش می آویختم و آن را به حال خود رها می کردم. بنابراین نخبگان جامعه در برابر امروز و فردای جامعهِ خود مسئولیت دارند و نکته حائز اهمیت، تشخیص درست رسالت و وظیفه ای است که نخبگان باید به آن توجه کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار