با رسانه های که انتخابات سالم ساری را زیر سوال می برند برخورد شود\

با رسانه های که انتخابات سالم ساری را زیر سوال می برند برخورد شود

  • کد خبر: 2111866
  • چاپ
  • انتشار: 07 اسفند 1398 - 18:51

استنادنیوز؛ متاسفانه یکی از رسانه های مازندران که قراردادی نجومی با یکی از کاندیدای زن حوزه انتخابیه ساری بسته بود، پس از شکست این کاندیدا در انتخابات با انتشار مطالبی ناخواسته همگام با رسانه های بیگانه به تشویش اذهان عمومی و ایجاد ذهنیت منفی نسبت به حضور در پای صندوق های رای پرداخته است.

  مشاركت حداكثری، محك پایبندی به قانون، تمرین مردم سالاری دینی، حاكم شدن عقلانیت، خرد، اخلاق و افزایش سرمایه اجتماعی از جمله اتفاقاتی بود که در 2 اسفند ماه رقم خورد.
 فضای مجازی و رسانه ها در جلب مشاركت مردم در انتخابات 2 اسفندماه تاثیرگذار بودند، در جامعه ایرانی كه احزاب به معنای اخص آن در دیدِ مردم به طور كامل نهادینه نشده است، شبكه های اجتماعی نقش احزاب سیاسی و اجتماعی را به خود گرفته و كاركردهای احزاب را در فضای مجازی بین افراد اِعمال می كند كه این موضوع قدرت شبكه سازی و تأثیرگذاری شبكه های اجتماعی در كشور را افزایش داده است.
 در رابطه با آثار فضای مجازی ، هر اقدامی كه به افزایش آگاهی و هوشیاری مردم كمك كند، می تواند در جامعه مدنی مثبت باشد اما در مقابل هر حركتی كه مردم را در فضایی از اطلاعات سردرگم كند و امكان جداسازی اطلاعات درست و نادرست را به فرد ندهد، تهدید كننده و خطرناك است.
 برخی شبكه های اجتماعی و رسانه ها مساوات طلب و متاسفانه برخی فرصت طلب هستند، اگر شبكه های اجتماعی تولید محتوای درستی را داشته باشند، می توانند در افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی فرد موثر باشند.
در وضعیت كنونی كشور كه فضای مجازی در افكار عمومی رخنه كرده است متاسفانه برخی از رسانه های مازندران با انتشار اخبار غیر موثق در حمایت از کاندیدای زن شکست خورده انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود با انتشار اخبار کذب در حال تشویش اذهان عمومی و زیر سوال بردن انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه می باشد.

بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخابات می توانند در فرصت قانونی اعتراض خود را به نحوه برگزاری و نتایج انتخابات به مراجع ذی صلاح تقدیم نمایند تا به نحو مقتضی به آنها رسیدگی شود، لذا کشاندن اعتراض کاندیداها به فضای رسانه ای و انتشار بیانیه و القای ناسالم بودن انتخابات پیش از اعلام نتایج بررسی ها آب در آسیاب دشمن ریختن و امری خطرناک است که لازم است با اینگونه بداخلاقی ها در شرایط حساس کنونی جامعه برخورد شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار