دومای روسیه به تمدید دوران ریاست‌ جمهوری رأی مثبت داد\

دومای روسیه به تمدید دوران ریاست‌ جمهوری رأی مثبت داد

  • کد خبر: 2111886
  • چاپ
  • انتشار: 21 اسفند 1398 - 14:03

استنادنیوز؛ مجلس دومای روسیه با 383 رای مثبت و 43 رای ممتنع به متمم پیشنهادی در خصوص اصلاح قانون اساسی این کشور و تمدید دوران ریاست جمهوری رای مثبت داد.

 

اکثریت قاطع اعضای مجلس دومای روسیه به دومای روسیه به متمم پیشنهادی هم حزبی «ولادیمیر پوتین» برای تمدید دوران ریاست‌جمهوری رأی مثبت دادند.

به نوشته اسپوتنیک، دومای دولتی که همان مجلس سفلای پارلمان روسیه است امروز چهارشنبه در یک رای‌گیری موافقت خود را با طرح پیشنهادی برای تغییر قانون اساسی اعلام کرد.

این متمم پیشنهادی یکی از نمایندگان هم حزبی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با ۳۸۳ رای موافق و بدون حتی یک رای مخالف تصویب شد و ۴۳ نفر هم رای ممتنع دادند.

 

رای دومای روسیه به تمدید دوره ریاست جمهوری

این طرح پیشنهادی که پیش از این واکنش پوتین را هم به دنبال داشته است، ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه) به دومای روسیه پیشنهاد شده بود.

رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه (دیروز) گفت، مشروط بر موافقت دیوان عالی روسیه، او با متممی که با هدف تمدید دوره ریاست‌جمهوری در دوما مطرح شده، مخالفتی ندارد.

به گفته پوتین، او در صورتی با این متمم موافقت کرده و در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد می‌شود که دیوان عالی روسیه با این متمم و همچنین طول دوره ریاست‌جمهوری موافقت کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار