مجلس دهم همراه دولت، مردم را فراموش کرد/ مجلس یازدهم دولت را به ریل کارآمدی بازمی‌گرداند\

مجلس دهم همراه دولت، مردم را فراموش کرد/ مجلس یازدهم دولت را به ریل کارآمدی بازمی‌گرداند

  • کد خبر: 2111905
  • چاپ
  • انتشار: 02 فروردين 1399 - 18:54

استنادنیوز؛ رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: 200 نماینده مجلس دهم همراه با دولت بودند، به همین دلیل عملا مردم فراموش شدند.

 

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 2 اسفند برگزار شد؛ از 290 صندلی مجلس تکلیف همه کرسی‌ها مشخص شد به جز 11 صندلی که نمایندگان آن هم باید در انتخابات مرحله دوم (21 شهریور سالجاری) انتخاب شوند و تکلیف بقیه‌ کرسی‌ها (یک کرسی در تهران و یک کرسی در آستانه اشرفیه) به انتخابات میان‌ دوره‌ای سال 1400 روشن خواهد شد.

مراسم تحلیف نمایندگان مجلس یازدهم هم به احتمال زیاد در خرداد سالجاری برگزار خواهد شد.

با آنکه نمایندگان مجلس دهم زحماتی در طول حدود 4 سال متقبل شدند اما انتقادات بسیار جدی نسبت به عملکرد آنان وجود دارد و شاید به همین دلیل مشارکت مردم در انتخابات کمی بیش از 42 درصد بود.

برای بررسی مجلس دهم و همچنین مهم‌ترین اولویت‌ها و رویکردهای مجلس یازدهم با محمد مهدی زاهدی که در حال حاضر نماینده مردم کرمان در مجلس دهم است و همچنین منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم است گفت‌وگو کرده‌ایم.

او به مدت 6 سال ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دوره‌های نهم و دهم مجلس را دارا بوده و پیش از آن هم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بوده است. او همچنین سابقه سفارت در مالزی را هم در کارنامه فعالیت‌هایش دارد.

زاهدی معتقد است که فقط مدیریت و فکر جهادی می‌تواند وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم را سامان دهد و از اینکه روزگاری در کشورمان تحریم‌ها دور شده می‌شد تا مشکلات کشور حل شود اما متأسفانه به هر دلیل و با هر بهانه‌ای منافذ ایجاد شده لو رفته و یا کنار گذاشته شد انتقاد کرد.

وی همچنین تصریح کرد که مجلس یازدهم باید تلاش ویژه‌ای کند تا ضمن بازگشت قوه مقننه به رأس امور، آن را به ریل کارآمدی بازگردانده و ناظر بر اعمال و اقدامات دولت کند.

نماینده مردم کرمان اظهار داشت که باید با رانت‌خواری مقابله کرده و اجازه ندهیم فاسدین در کشورمان جولان دهند و این افراد باید دادگاه‌های قوه قضائیه را بالای سر خود ببیند و بداند که روزگاری به جرم آنها رسیدگی شده و اسیر عدلیه خواهد شد که اگر در مسیر مبارزه با فساد اقتصادی گام عملی برداریم مردم امیدوار شده و اعتماد به جامعه بازمی‌گردد.

زاهدی همچنین گفت که نمایندگان مجلس نقشه راهی را برای اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده و مقدمات و زیرساخت‌های آن را فراهم کنند تا بتوانیم افق‌هایی و هدف‌گذاری‌هایی که مقام معظم رهبری در این بیانیه ابلاغ کرده‌اند محقق شود.

وی معتقد است که متأسفانه دستگاه دیپلماسی نزدیک به 6 سال تمرکز ویژه‌ای در برجام، SPV و اینستکس کردند که هیچ نتیجه‌ای برای جمهوری اسلامی نداشته و متأسفانه زمان زیادی هم تلف شد. در تعیین روسای و هیات رئیسه گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس آتی هم باید دقت کرده و بر اساس تخصصی تعیین شوند نه لابی و قرعه‌کشی.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین خاطرنشان کرد که آموزش مجازی در چند هفته اخیر به بهانه شیوع کرونا باید در مقوله آموزش مجازی تجدیدنظر اساسی کنیم البته مجلس یازدهم می‌تواند در این مسیر گام‌های اساسی بردارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار