270 مرحله سم پاشی در بخش مرکزی جویبار انجام شد / تامین سلامتی جامعه کارگری و کشاورزان در اولیت است\
  • مدانلو بخشدار مرکزی شهرستان جویبار؛

270 مرحله سم پاشی در بخش مرکزی جویبار انجام شد / تامین سلامتی جامعه کارگری و کشاورزان در اولیت است

  • کد خبر: 2111946
  • چاپ
  • انتشار: 25 فروردين 1399 - 19:46

بخشدار مرکزی شهرستان جویبار از انجام بیش از 270 مرحله عملیات ضدعفونی و گندزدایی در معابر عمومی مناطق روستایی این بخش با هدف مقابل با شیوع ویروس کرونا خبر داد .

به گزارش استناد نیوز؛ محمد مدانلو با اشاره به اینکه اجرای این عملیات گندزدایی توسط دهیاران ، شوراهای اسلامی و همچنین مشارکت مردمی انجام شده است ، افزود : تاکنون حدود 16 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و شوینده در بین مردم روستاهای بخش مرکزی این شهرستان توزیع شده است .
وی با اعلام اینکه بیش از 45 هزار عدد ماسک بهداشتی در بین مردم روستاهای بخش مرکزی شهرستان جویبار توزیع شده است ، گفت : به منظور مقابله با ویروس کرونا ، عملیات 20 مرحله آهک پاشی در سطح معابر و جوی های این روستا انجام شده است .
بخشدار مرکزی جویبار بیان کرد : بیش از ۸۵۰ بسته غذایی بین اهالی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان توزیع شده است .
مدانلو در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان قابلیت کشت مکانیزه را نداشته است ، افزود : طبعا نیروی کار به صورت سنتی و بر اساس پروتکل های بهداشتی مورد نظر قرارگاه زیستی استان تامین می گردد.
وی از شوراهای اسلامی و دهیاران خواست تا لیست مشخصات کامل کارفرمایان محلی "سرکارگر " تامین کننده کارگر روستا خویش را تهیه و به بخشداری ارسال نمایند.
بخشدار مرکزی جویبار با اعلام اینکه اکیپ متشکل از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، اداره صمت و جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت زیر نظر کار گروه شهرستان تشکیل تا بر روند اجرای مصوبات نظارت داشته باشند ، گفت : تخلفات احتمالی به مراجع انتظامی و قضایی اعلام می گردد .
مدانلو با اشاره به اینکه کارفرمایان "سرکارگر " هر روستا مکلف به تهیه دستگاه تب سنج، ماسک ،ژل ضدعفونی کننده دست ، مایع دستشویی " موقع صرف غذا " و تست روزانه هستند ، بیان کرد : نرخ دستمزد بر اساس اعلام نظر سازمان جهاد کشاورزی مازندران "۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان " شناور بوده در این زمینه پیشنهاد می گردد ساعت کار در مزرعه تک شیفت (۶ صبح الی ۱۴ عصر) بوده تا کارگران ناهار را در منزل تناول نمایند ، وعده غذایی صبحانه نیز بر عهده کارگر بوده که در نرخ دستمزد اعمال خواهد شد.
وی با اعلام اینکه در صورت اقامت کارگران در برخی روستاها که در سنوات گذشته معمول بوده، شوراها و دهیاران بر مکان های اقامت نظارت کامل داشته، بدوا مالکین به اماکن انتظامی هدایت گردند ، گفت : ضمنا تعداد افراد ساکن در هر منزل طبق پروتکل بهداشتی می باشد .
بخشدار مرکزی جویبار تاکید کرد : رعایت فاصله یک و نیم متر بین کارگران حین کار در مزرعه الزامی است که کارفرما باید رعایت کند .
مدانلو در پایان گفت : انتقال جمعی کارگران با نیسان، مینی بوس، تیلر، تراکتور بدون رعایت فاصله و نکات بهداشتی ممنوع بوده و ترجیحا توسط خوردو شخصی (سرنشین چهار نفر) لحاظ گردد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار