17 مرحله سم پاشی علیه ویروس کرونا در روستا کوتنا قائمشهر انجام شد / توزیع بسته معیشتی در ماه رمضان ادامه خواهد یافت\

17 مرحله سم پاشی علیه ویروس کرونا در روستا کوتنا قائمشهر انجام شد / توزیع بسته معیشتی در ماه رمضان ادامه خواهد یافت

  • کد خبر: 2111948
  • چاپ
  • انتشار: 28 فروردين 1399 - 10:44

رئیس شورای روستای کوتنا شهرستان قائمشهر از 17 مرحله سم پاشی و ضدعفونی در سطح این روستا خبر داد و گفت : این اقدامات با کمک نیروهای داوطلب به صورت خودجوش در حال انجام است.

رحمان اسدالله پور شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با استنادنیوز از تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا با حضور بزرگان این محل خبر داد و افزود: در ابتدا شیوع ویروس کرونا ذز کانال کوتنا برای خرید دستگاه تب سنجی اعلام نیاز کرده ایم ، در عرض 12 ساعت مبلغ 9 میلیون تومان جمع آوری شد که خوشبختانه یکی از اهالی این روستا که مقیم آلمان است به صورت خیرخواهانه این دستگاه را خریداری و مبلغ جمع شده توسط اهالی این روستا هم برای ضدعفونی و سم پاشی هزینه شده است.
وی با اعلام اینکه 17 مرحله سم پاشی و 3 مرحله آهک پاشی در سطح روستای کوتنا انجام شده است، گفت: برای تهیه ماسک، مواد ضدعفونی و آهک دوباره درخواست کمک کرده ایم که در این راستا هم 60 میلیون تومان جمع آوری شد.
رئیس شورا روستای کوتنا با اعلام اینکه این روستا یکهزار و 240 نفر جمعیت دارد، افزود : به منظور مقابله با ویروس کرونا 30 هزار عدد دستکش یکبار مصرف، 8 هزار ماسک بهداشتی و 2 هزار محلول ضدعفونی بین اهالی این روستا توزیع شده است و همچنان این روند ادامه دارد.
وی با بیان اینکه 400 بسته بهداشتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش بین اهالی این روستا توزیع شده است، افزود: در مرحله بعدی بسته های بهداشتی همچون مواد ضدعفونی سطوح، دستکش و ماسک در بین اهالی این روستا توزیع خواهد شد.
رئیس شورا روستای کوتنا با اشاره به اینکه 3 مرحله کمک معیشتی با ارزش 200 هزار تومان در بین 30 خانوار این روستا توزیع شده است، ادامه داد: در مرحله بعدی و در ماه مبارک رمضان هم سه مرحله بسته معیشتی در بین اهالی این روستا توزیع خواهد شد.
رحمان اسدالله پور در پایان با اشاره به 2 مرحله ضدعفونی در روستاهای هم جوار همچون گونی بافی و شهرک یثرب، گفت: در نیمه شعبان چهار هزار ماسک و 85 لیتر مواد ضدعفونی بین اهالی این روستا توزیع شده است.

در این گفت و گو دبیر ستاد مبارزه با کرونا روستا کوتنا نیز ضمن تقدیر از کمک های داوطلبانه و مردمی در مبارزه با کرونا از فعالیت یک کارگاه تولید ماسک بهداشتی در سطح این روستا خبر داد و گفت: کارگاه دستکش نیز در این روستا راه اندازی شده که به زودی تولید یکهزار دستکش یکبار مصرف در هفته انجام خواهد شد.

رمضان تقوی با اشاره به نیاز رعایت حداکثری موارد بهداشتی ادامه داد: همچنان این ویروس در بین ما هست و همه باید آن را جدی بگیریم تا به سلامت از این بحران عبور کنیم.

تقوی افزود: با کمک های صورت گرفته، ما گندزدایی و آهک پاشی را در سطح روستا انجام و بسته های بهداشتی را در اختیار خانواده ها قرار می دهیم اما اجازه ورود به خانه های مردم را نداریم و لازم است مردم خودشان موارد بهداشتی را به طور کامل رعایت نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار