پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان جنوب کشور\
  • رئیس ستاد مدیریت بحران؛

پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان جنوب کشور

  • کد خبر: 211281
  • چاپ
  • انتشار: 30 بهمن 1395 - 16:59

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: برای کمک به آسیب‌دیدگان از سیل در نقاط روستایی و شهری مبلغ 20 تا 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 5 تا 6 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

اسماعیل نجار امروز در حاشیه سفر به مناطق سیل زده استان فارس و در جمع خبرنگاران گفت: پرداخت تسهیلات و کمک به خسارت دیدگان متناسب با میزان تخریب واحدهای مسکونی محاسبه و مطابق ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: گاهی برآوردهایی می‌شود که‌ انگار می‌خواهند با آن کل مشکلات را حل کنند، اما دولت به این صورت پیش‌بینی کرده که‌ اگر یک ساختمانی روستایی به شکل کامل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات به علاوه 5 میلیون تومان کمک بلاعوض، اختصاص دهد. در مورد ساختمان‌های شهری نیز پرداخت خسارت به میزان ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۶ میلیون کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران یادآور شد: بنیاد مسکن متولی این قضیه است و ما نیز در ستاد بحران طبق ارزیابی، سعی می‌کنیم نظرات فرمانداران و استانداران را تامین کنیم.

نجار افزود: وام‌های تعمیراتی نیز برای این کار در نظر گرفته خواهد شد و در جلسه استانداری درباره این موضوع تصمیم‌گیری و به دولت منعکس می‌شود.

وی تصریح کرد: هرکدام از ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی در این حادثه دچار آسیب ‌شده است، برآورد خود را از خسارات اعلام کنند تا پس از تایید توسط استانداری به ستاد مدیریت بحران وزارت کشور ارسال شود تا ما به دولت منعکس کنیم.

نجار تصریح کرد: اگر همین امروز هم آمار خسارات به ما داده شود، این آمادگی را داریم که گزارش‌ها را تا دو سه روز آینده برای در اختیار قراردادن امکانات و تسهیلات به دولت منعکس کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور همچنین افزود: بارش باران در رفع کمبود آب شرب، کشاورزی و صنعت بسیار موثر خواهد بود و با توجه به بارش ۴۱۶.۵ میلی‌متری در هفته گذشته، امیدواریم پس از خشکسالی‌های متوالی شاهد بهبود وضعیت آب باشیم.

او از زحمات دست‌اندرکاران استان فارس و شهرستان‌های مختلف قدردانی و اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها این بود که‌ خسارات به حداقل ممکن برسد که بحمدلله این اتفاق افتاد و علی رغم اینکه تمام کشور درگیر بارندگی و سیل و برف بود، کمترین تلفات جانی را در این برهه به خاطر زحمات مسئولان داشتیم.

به گفته نجار، وزیر کشور خواستار امداد و نجات سریع و رفع و نیازهای مردم بوده و به عنوان دستگرمی و برای راه افتادن موقتی امور ۵ میلیارد تومان برای کمک به فارس اختصاص داده است.

 

منبع: ایسنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار