افزایش وام و کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده استان مازندران\
  • با پیگیری مسئولان صورت گرفت

افزایش وام و کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده استان مازندران

  • کد خبر: 211291
  • چاپ
  • انتشار: 02 اسفند 1395 - 09:59

در جلسه با مسئولان مقدار کمک بلاعوض و وام کم بهره به باغداران خسارت دیده استان مازندران افزایش یافت.


به گزارش استناد نیوز، در سرمایی کم سابقه و برف و یخبندان در آذر ماه امسال متاسفانه باغداران استان مازندران خسارات فرآوانی متحمل شدند و بسیاری از درختان شکسته شد و محصولات یخ زدند و ازبین رفتند، پس از آن جهاد کشاورزی اقدام به جبران خسارات باغداران نمود که البته بودجه ی در نظر گرفته شده برای آن جواب گوی حجم خسارات نبود، اما خوشبختانه به نظر می رسد نمایندگان استان آستین ها را بالا زدند و وارد گود شدند تا کمک های بیشتری به قشر مظلوم و زحمتکش کشاورز در استان مازندران تعلق گیرد.

شاعری، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مشترک مسئولان و مجمع نمایندگان مازندران با وزیر جهاد کشاورزی ،معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در تهران ، دولت علاوه بر 30 میلیارد تومان بودجه ای که برای خسارت دیدگان در نظر گرفته بود، 50 میلیارد تومان دیگر برای کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده مازندرانی اختصاص داد.
به گفته این نماینده بر این اساس تا پایان امسال تسهیلات 200 میلیارد تومانی با بهره 10 درصد در بانکهای کشاورزی به باغداران خسارت دیده پرداخت می شود .
همچنین صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز تا پایان امسال 20 میلیارد تومان غرامت به بیمه شدگان این صندوق پرداخت می کند .

 

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص پرداخت خسارات به باغداران استان گفت: در مرحله اول به اضای هر کیلوگرم 220 تومان به باغداران پرداخت می شود تاکنون بهای 45 هزار تن محصول خسارت دیده به 15 هزار و 500 باغدار در شهرهای بهشهر، نکا، ساری، میاندورود، جویبار، سیمرغ، بابلسر، آمل، محمودآباد، نور، رامسر، گلوگاه، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، عباس‌آباد و چالوس پرداخت شد. و پرداخت ها تا پایان اعتبار 30 میلیارد تومانی اولیه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص تخصیص اعتبار جدید 50 میلیاردی هم گفت: به محض دریافت این مبلغ در مرحله بعدی به باغداران پرداخت می‌شود و به‌دلیل تکمیل بودن پرونده‌ها زمان زیادی برای پرداخت نیاز نیست.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران در ادامه افزود: دولت پرداخت وام 10 درصدی را تصویب کرده بود که با مصوبه شب گذشته جلسه مشترک با دکتر نوبخت، مقرر شد تا پایان سال این موضوع عملیاتی شود و ما هم پیگیر آن هستیم و با عملیاتی شدن این وام می توان به بخش عمده‌ای از باغدارانی که خسارت‌شان بیشتر بود و یا کمک بلاعوض کمتر از خسارت آنها بود و یا باغدارانی که در لیست قرار نداشتند کمک کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار