بازار شب عید و مشکل پرتقال های مازندران / تجمع اعتراضی باغداران مقابل جهاد کشاورزی / فیلم \
  • هر دم از این باغ بری می رسد !

بازار شب عید و مشکل پرتقال های مازندران / تجمع اعتراضی باغداران مقابل جهاد کشاورزی / فیلم

  • کد خبر: 211357
  • چاپ
  • انتشار: 10 اسفند 1395 - 14:20

برف و یخبندان بدموقع در مازندران از یک طرف و واردات پرتقال برای شب عید از طرفی دیگر نگرانی های باغداران مازندرانی را دوچندان و موجب اعتراض آن ها شد

 به گزارش استناد نیوز، برف و یخبندان در مازندران به محصولات باغداران خسارت زد و بسیاری از پرتقال ها یخ زدند و خراب شدند، در این اوضاع وعده هایی برای کمک به باغداران خسارت دیده و حمایت از محصولات آن ها داده شد که البته بخشی از این وعده ها در قالب کمکم بلاعوض و وام تحقق بخشیده شد اما باغداران انتظار داشتند از محصولات سالم آن ها برای بازار شب عید استفاده شود تا بخشی از ضررهای این قشر از این طریق جبران شود.

اما حیدر پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران معتقد است پرتقال مازندران که 100% سالم باشد نداریم و پرتقال هایی که پیش از سرما برداشت شده اند با قیمت معمول به فروش می رشند. 

حیدرپور گفت پرتقال های باغداران مورد تایید کارشناسان قرار نگرفت و ما اجازه ورود پرتقال یخ زده و خشک را به بازار نمی دهیم. 

این مسئول با اشاره به نیاز 40 تا 45 هزار تنی نیاز کشور به پرتقال برای بازار شب عید و واردات صورت گرفته گفت: باغداران می توانند پرتقال خود را با قیمت تعیین شده و خرید تضمینی به دولت بفروشند و تا زمانی که پرتقال سالمی برای عرضه به بازار وجود داشته باشد محصولات وارداتی به بازار نخواهد رفت.

اما سورتینگ داران مازندرانی که از واردات پرتقال بسیار شاکی هستند در مقابل سازمان جهاد کشاورزی در ساری تجمع و مشکلات خود را مطرح کردند و از نداشتن خریدار برای پرتقال های مازندران در حالی که پرتقال های جنوب با قیمت بالایی در بازار تهران به فروش می رسد گله دارند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار