پیشگیری از درد شیمی درمانی با نوشیدن شیر\

پیشگیری از درد شیمی درمانی با نوشیدن شیر

  • کد خبر: 211366
  • چاپ
  • انتشار: 10 اسفند 1395 - 23:33

ویتامین موجود در شیر ممکن است برای درمان یا پیشگیری از درد عصبی ناشی از داروهای شیمی درمانی مفید باشد.

به گزارش استناد نیوز ، در این مطالعه محققان تاثیر «نیکوتینامید ریبوزید» (NR) که نوعی ویتامین B۳ است را بر روی موش های ماده درمان شده با پاکلیتاکسل، داروی شیمی درمانی متداول برای درمان سرطان سینه و تخمدان، آزمایش کردند.

اگرچه شیمی درمانی موجب افزایش نرخ بقاء بعد از سرطان می شود، اما بسیاری از این داروها دارای عوارض جانبی تضعیف کننده ای هستند که کیفیت زندگی بیماران و بازماندگان سرطان را کاهش می دهد. بسیاری از داروهای ضدسرطان به سیستم عصبی آسیب زده و درد عصبی ایجاد می کنند.

مارتا همیتی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آیووا، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد NR می تواند احتمالا برای پیشگیری یا کاهش CIPN (نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی) استفاده شود و منجر به بهبود کیفیت زندگی و توانایی تحمل درمان بهتر و طولانی تری شود.»

نیکوتینامید ریبوزید موجب افزایش میزان متابولیت مهم سلولی موسوم به NAD+ (نیکوتین‌آمید آدنین دی‌نوکلئوتید) می شود. مطالعات حیوانی قبلی نشان داده اند که افزایش سطح NAD+ همراه با NR می تواند محافظی در مقابل انواع آسیب های عصبی باشد.

در مطالعه جدید مشخص شده است که مکمل NR موجب افزایش میزان NAD+ در خون موش ها تا حدود ۵۰ درصد شد. شیر بهترین منبع حاوی NR بشمار می رود.

منبع:مهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار