دفاع مطهری از لاریجانی: رئیس مجلس به شورای نگهبان توهین نکرد\
  • در پاسخ به تذکر یک نماینده

دفاع مطهری از لاریجانی: رئیس مجلس به شورای نگهبان توهین نکرد

  • کد خبر: 211393
  • چاپ
  • انتشار: 14 اسفند 1395 - 12:56

حسینعلی دلیگانی نسبت به اظهارات رئیس مجلس تذکری مطرح کرد که علی مطهری نائب رئیس مجلس پاسخ او را داد

به گزارش استناد نیوز، در جلسه علنی امروز مجلس، نماینده مردم شاهین شهر در تذکری نسبت به اظهارات صبح امروز رئیس مجلس گفت: آقای رئیس، صبح امروز در صحبتهایشان به گونه ای در خصوص مخالفت و موافقت نمایندگان درباره ماده ای از لایحه بودجه صحبت کردند که توهین به افرادی است که در آینده می خواهند نامزد مجلس یا نامزد ریاست جمهوری شوند.

حسینعلی دلیگانی اظهارات رئیس مجلس را اتهام به شورای نگهبان خواند و گفت: رئیس مجلس گفتند موافقت و مخالفت و اظهار نظر یک فرد در مورد مصوبه مجلس مورد رد صلاحیت آنها می شود. این اظهارات، تقوای اعضای شورای نگهبان را زیر سوال می برد.

 

علی مطهری نائب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت در خصوص اظهارات صبح امروز لاریجانی گفت: ایراد شما به صحبت های رئیس مجلس وارد نیست. آن طور که من احساس کردم منظور آقای لاریجانی، افراد یا کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نبود. ایشان به جریان های سیاسی اشاره کردند و نظر به افراد خاصی اعم از نمایندگان فعلی مجلس و نامزدهای انتخاباتی نداشتند.

مطهری با بیان اینکه در اظهارات لاریجانی توهینی به شورای نگهبان نشده است گفت: مصوبه قبلی مجلس در قانون برنامه سقف پائین تری برای حقوق مقامات و مدیران و افراد متخصص داشت که ۳۰ درصد داشت.

وی ادامه داد: شورای نگهبان براساس اصل ۳ قانون اساسی، این بند از لایحه را مورد ایراد قرار داد، مبنی بر اینکه باید دست مدیران باز باشد و نباید کاری کنیم که نخبگان از کشور مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه وادی مدیریت و سقف ۶۰ درصد با نظر شورای نگهبان به لایحه برنامه اضافه شد گفت: این بند و افزایش سقف ۶۰ درصد در رسانه ها به شکل منصفانه ای انعکاس نیافت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار