پاسخ تند وزیر دولت روحانی به اظهارات احمدی نژاد: شما نگاه قجری دارید / در دولت شما قدرت خرید مردم نابود شد\
  • در حاشیه جشنواره نیکوکارآفرین

پاسخ تند وزیر دولت روحانی به اظهارات احمدی نژاد: شما نگاه قجری دارید / در دولت شما قدرت خرید مردم نابود شد

  • کد خبر: 211403
  • چاپ
  • انتشار: 15 اسفند 1395 - 15:21

علی ربیعی در حاشیه جشنواره نیکوکارآفرین و در جمع خبرنگاران نسبت به اظهارات محمود احمدی نژاد علیه دولت حسن روحانی واکنش نشان داد

به گزارش استناد نیوز، وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در پاسخ به بیانیه منتشر شده از رئیس دولت قبلی گفت: باید بگویم سنتم هیچ‌گاه سیاسی نبوده است و بالاترین کنش سیاسی‌مان این بوده است که مردم راضی باشند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه قجری به خزانه نداریم، گفت: بیش از ٧٠٠ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در دولت قبل به دست آمد اما شغلی ایجاد نشد. دولت روحانی دولت ساکت و کم‌صدایی است. قرار نیست شروع کنیم و اطلاعیه بدهیم که اینها قجری به خزانه نگاه می‌کنند. کسی که سازمان برنامه را منحل می‌کند قجری نگاه می‌کند یا ما؟ هر چند ما مدعی نیستیم آبادانی ایجاد کردیم و باید خیلی کار کنیم.

 

علی ربیعی ادامه داد: در سال ۹۱ روند تغییر نرخ بیکاری مشخص است. فقط ۱۰۰ هزار شغل در غرب و شرق تهران ایجاد کردیم. دوره شما در دولت قبل ۶۷ درصد بازنشسته‌ها حقوقشان از نرخ تورم پایین افتاد و برای جبران آن، دولت یازدهم در سال اول ۳۱ درصد، در سال دوم ۲۰.۷ و در سال سوم ۱۵.۶ درصد حقوق را افزایش داد. قدرت خرید مردم در دوران شما در دولت قبل نابود شد. آن تورم اگر ادامه می‌یافت معلوم نبود شاخص‌های ما کجا بود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تامین اجتماعی با ۴۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت در سال ۸۴ روبه‌رو بودیم که در ابتدای دولت به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید و حالا نمی‌شود آن را کنترل کرد، گفت: در چنین وضعیتی بودیم. چه کسانی شب انتخابات دستمزدها را بدون هیچ عقبه‌ای افزایش دادند؟ در این فرصت، در مورد حملات به دولت در صدد پاسخگویی نبودم و فکر می‌کردم وزارتخانه‌ام به دور از حاشیه باید امور اقشار پایین را پیش ببرد اما بدیهیات را نمی‌توان پنهان کرد.

 

وی اظهار کرد: امروز ۲۹ هزار و ۴۰۱ واحد تولیدی بررسی شدند و ما فکر می‌کنیم به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم.

وزیر کار گفت: متوجه شدیم ۱۲۵ هزار کودک به مدرسه نمی‌روند. اطلاعات اینها را از هدفمندی گرفتیم و با والدینشان تماس گرفتیم که علت نرفتن کودکشان را به مدرسه جویا شویم. خوشحال بودند که کسی از دولت با آنها تماس گرفته است. در سیستان و بلوچستان ۲۵ هزار کودک داشتیم که به مدرسه نمی‌رفتند. ما در تلاشیم با همکاری خیران و سایر نهادها این مشکلات را رفع کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار