پیش بینی وضعیت آب و هوای ایران در اسفند 95\
  • دهه پایانی اسفند

پیش بینی وضعیت آب و هوای ایران در اسفند 95

  • کد خبر: 211432
  • چاپ
  • انتشار: 19 اسفند 1395 - 14:23

بنابر پیش بینی هواشناسی، از بعدازظهر  روز شنبه 95/12/21 سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می شود و مناطقی از کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد

به گزارش استناد نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان در روز پنجشنبه، برای ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی بارش خفیف و پراکنده پیش بینی نمود و با اشاره به حاکمیت جوی نسبتاً پایدار تا جمعه 95/12/20 در سایر مناطق کشور از کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

 

وی افزود: طی این مدت شاهد افزایش سرعت وزش باد در نیمه شرقی کشور خواهیم بود و به ویژه از پنج شنبه بعدازظهر و طی روز جمعه در منطقه زابل، پاره ای از مناطق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.

 

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب کشور از بعدازظهر شنبه، تصریح نمود: تا اواخر وقت شنبه نیمه غربی کشور تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد و روزهای یکشنبه و دوشنبه این سامانه علاوه بر نیمه غربی در شمال شرق و شرق کشور فعال می باشد.

وظیفه پیامد عبور این سامانه را افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی نمود.

 

وی در ادامه گفت: شنبه مورخ 21 اسفند، به دلیل وزش باد شدید جنوب شرقی در خوزستان پدیده گردوخاک رخ خواهد داد و وزش باد شدید طی روزهای شنبه و یکشنبه در بعضی ساعات در اردبیل پیش بینی می شود.

شایان ذکر است، از بعدازظهر پنج شنبه تا اوایل صبح جمعه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار