فردی باید رهبر شود که لیاقت داشته باشد / برخی حاکمان کشورهای اسلامی آدم نیستند ما در مورد آدم ها صحبت می کنیم\
  • امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه؛

فردی باید رهبر شود که لیاقت داشته باشد / برخی حاکمان کشورهای اسلامی آدم نیستند ما در مورد آدم ها صحبت می کنیم

  • کد خبر: 211443
  • چاپ
  • انتشار: 20 اسفند 1395 - 15:25

امام جمعه موقت این هفته تهران، آیت الله امامی کاشانی در خطبه های امروز به مسائل مختلفی از جمله مسئله منطقه و داعش و کمک برخی حاکمان اسلامی به صهیونیست ها، مسئله انتخاب رهبری و اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم اشاره نموند

به گزارش استناد نیوز، آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز (۲۰ اسفند) با اشاره به جامعه متمدن اسلامی اظهار داشت: جامعه متمدن اسلامی در پی عدالت، امنیت و رسیدگی به امور مردم است.

وی افزود: جامعه اسلامی ۱۴ الگو دارد که اولین آن حضرت رسول(ص) و آخرین آن حضرت مهدی است. این ۱۴ نفر مورد احترام تمامی امت اسلامی هستند. حالا بماند که برخی حاکمان با صهیونیست ها و دشمنان هستند. آن ها آدم نیستند؛ ما داریم آدم ها را حساب می کنیم.

 

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به دیدار مجلس خبرگان با رهبری و وظیفه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان ولی فقیه را کشف می‌کند نه فقط در حد فقاهت که مجتهد جامع‌الشرایط باشد و نه فقط در حد عدالت و تقوی، بلکه تدبیر، برنامه‌ریزی و توجه به دنیا و دشمن‌شناسی و مردم‌شناسی نیز مدنظر است.

 

امامی کاشانی گفت: فرهنگ ما بزرگ است. این فرهنگ همانی است که یمن را در برابر جنایات آل سعود و عراق را در برابر داعش پابرجا کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: همچنین فرهنگی که اسلام دارد،‌ ولی امر فرهنگ اصیل اسلام را احیا می‌کند، ولی امر در برابر هجمه‌های دشمن مقابله می‌کند و نمی‌پذیرد که مردم هجوم دشمن و تهدیدات او را بپذیرند و در مقابل دشمن موضع انفعالی داشته باشند، ما قدرت دینی و فرهنگی داریم، این‌چنین فرهنگ ناب برای حضور در جبهه‌ها و فداکاری‌ها و ایثار مردم داریم.

 

امامی کاشانی با بیان اینکه ما قدرت دینی و فرهنگی داریم، تصریح کرد: ما جوانانی داریم که یک نفر از آنها در دنیا برای ایثار پیدا نمی‌شود. رشد علمی و تمامی عظمت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب رخ داده، در سایه ولایت‌فقیه، اسلام و شریعت بوده است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقتصاد مقاومتی و مشکلات مردم گفتند: دغدغه داشتن در برابر مشکلات مردم، فرهنگ جامعه و جوانان،‌ معیشت مردم، اشتغال جوانان، مسئله اقتصاد، همین نکاتی که اخیراً درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند و اینکه اقتصاد مقاومتی در سفره‌های مردم بیاید، یعنی عینیت داشته باشد و به برنامه‌های درازمدت قناعت نشود و اینکه مردم نتیجه آن را با ایجاد اشتغال و رونق در زندگی‌شان مشاهده کنند و در این زمینه سرعت بخشیده شود.

 

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون مشکلات مردم گفت: مقام معظم رهبری درباره مشکلات مردم، فرهنگ جامعه و اشتغال جوانان دغدغه دارند. ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان بر عینیت داشتن برنامه‌ها پیرامون اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و اینکه به برنامه‌های طویل‌المدت قناعت نشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: فردی باید رهبری را به عهده بگیرد که لیاقت داشته باشد و شورای نگهبان پاسدار همین حقیقت است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار