جنگ سیاسی بین ترکیه و هلند بالا گرفت / اردوغان مقامات هلند را فاشیست خواند\
  • تحولات بین المللی

جنگ سیاسی بین ترکیه و هلند بالا گرفت / اردوغان مقامات هلند را فاشیست خواند

  • کد خبر: 211470
  • چاپ
  • انتشار: 22 اسفند 1395 - 01:14

دولت ترکیه ممانعت از ورود وزرای خارجه و خانواده این کشور به خاک هلند را اقدامی «خصومت‌آمیز» توصیف کرد و مقامات هلندی را فاشیسم خواند

به گزارش استناد نیوز، روابط سیاسی دو کشور ترکیه و هلند در شرایط بحرانی قرار گرفته است پس از ممانعت هلند از ورود وزرای ترکیه به این کشور، وزارت خارجه ترکیه شنبه شب با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

 

دولت هلند روز شنبه از ورود وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه به این کشور جلوگیری کرد. مأموران مرزی هلند خودروی حامل «فاطمه بتول سایان کایا» را به خاک این کشور راه نداده‌اند.

این وزیر ترکیه از آلمان قصد ورود به هلند را داشت تا در تجمعی که قرار بود در حمایت از اصلاح قانون اساسی ترکیه در روتردام برگزار شود، سخنرانی کند اما هلند که اصلاحات قانون اساسی ترکیه را غیردموکراتیگ و در جهت تثبیت غیر قانونی قدرت رئیس‌جمهور ترکیه می‌داند، جلوی ورود خودروی این مقام بلند پایه ترکیه را گرفت.

هلند امروز هم در اقدامی دیگر از فرود هواپیمای حامل «مولود چاوش اغلو» وزیر خارجه ترکیه جلوگیری کرده بود.

به نوشته روزنامه دیلی‌صباح، مأموران مرزی هلند خبرنگاران خبرگزاری «آناتولی» و شبکه «تی‌آر‌تی» را هم راه نداده و آن‌ها را به آلمان بازگردانده‌اند.

 

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز به شدت به این اقدامات مقامات هلند واکنش نشان داد و مقامات این کشور را «پس‌مانده‌های نازی‌ها و فاشیسم» توصیف کرد و از اقدامی متقابل نسبت به مقامات هلندی خبر داد و گفت: حالا می خواهم ببینم مقامات هلند چگونه می خواهند به ترکیه بیایند!

وزارت خارجه ترکیه هم از سفیر هلند خواست به ترکیه برنگردد و به نوعی او را موقتا از کشور اخراج و سفارت هلند را در بلاتکلیفی قرار داد.

 

هلند این اظهارات را محکوم کرده و مقایسه این کشور با دولت نازی‌ها را «دیوانگی» خوانده است.

در آخرین خبرها از تنش میان دو کشور، رسانه‌های هلندی اعلام کردند که وزیر امور خانواده ترکیه بازداشت شده است !

 

اقدامات ترکیه و هلند چیزی شبیه به جنگی سیاسی را در روابط دو کشور به وجود آورده است و با هر اقدامی از یکی از دوطرف پاسخی از طرف مقابل دریافت خواهد شد. باید دید واکنش سایر کشورهای اروپایی و شاید آمریکا و روسیه نسبت به این تنش ها چیست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار