مجموع اقامتگاه‌های بوم گردی اردکان به چهار اقامتگاه رسید\

مجموع اقامتگاه‌های بوم گردی اردکان به چهار اقامتگاه رسید

  • کد خبر: 211542
  • چاپ
  • انتشار: 28 اسفند 1395 - 19:26

همزمان با روزهای منتهی به سال جدید، سه اقامتگاه بوم‏‏ گردی در اردکان افتتاح شد.

به گزارش استناد نیوز ، فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه افتتاح یکی از این اقامتگاه‎ها، گفت: راه‌اندازی اقامتگاه‎‎های بوم‌گردی، یکی از طرح‌های ویژه سازمان میراث فرهنگی و اداره کل استان در راستای توسعه گردشگری در روستاها، مناطق دارای چشم‎‎انداز و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و هدف از ایجاد این اقامتگاه‎‎ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت‎‎های تاریخی و خانه‎‎های قدیمی جهت اسکان گردشگران است.  دانش یزدی افزود: اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل‎‎های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل‎‎ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتاً در خانه‎‎های قدیمی بازسازی شده و با شیوه‌ ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند.

این مقام مسئول با بیان این که اقامتگاه‎‎های بوم‌گردی استان در سطح بافت‎‎های تاریخی شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و چند روستای استان مستقر هستند و هریک از این اقامتگاه‎‎های بوم‎‎گردی خدمات خاصی را ارائه می‌دهند.

دانش یزدی گفت: بوم‎‎گردی یا اکوتوریسم یعنی احترام به گذشته و حال حاضر مردمانی که از سال‌ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می‎‎کنند.

گفتنی است، شهرستان اردکان با افتتاح این سه مرکز بوم‎‎گردی مجموع اقامتگاه‎‎های بوم‎‎گردی خود را به چهار رساند و تا پایان سال 96 بیش از دو مرکز دیگر نیز به مجموع آنها اضافه خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار