استان جدید در غرب مازندران شکل می گیرد؟ / چالوس مرکز استان خزر؟!\
  • دروغ سیزده !

استان جدید در غرب مازندران شکل می گیرد؟ / چالوس مرکز استان خزر؟!

  • کد خبر: 211588
  • چاپ
  • انتشار: 14 فروردين 1396 - 00:54

روز سیزده فروردین خبری در شبکه های اجتماعی و برخی سایت ها تحت عنوان تصویب استان خزر در غرب استان مازندران توسط هیئت دولت منتشر شد.

استان خزر تصویب شد! رحمانی فضلی وزیر کشور طی گفتگویی از تصویب استانی جدید در مازندران خبر داد و گفت: طرح تصویب استانی جدید در غرب استان مازندران در هیات دولت تصویب شد و بزودی مقدمات آن اجرایی خواهد شد‌. این بخشی از متن خبری است که روز سیزدهم فروردین به صورت گسترده در غرب استان مازندران منتشر شد. خبری که ساعاتی بعد به عنوان دروغ 13 مطرح شد!

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصویب تشکیل استان جدید در غرب مازندران را به شدت تکذیب کرد و به شایعه پراکنان هشدار داد.

علیرضا یونسی به مدیران شبکه های خبری نسبت به بی احترامی به افکار عمومی با انتشار اخبار و اطلاعات کذب هشدار داد و تاکید کرد که با انتشار دهندگان اینگونه شایعات برخورد قانونی خواهد شد.

 

به گزارش استناد نیوز، مدت هاست مردم غرب مازندران به دلیل فاصله زیاد با مرکز استان مازندران و مشکلاتی که از این بابت برایشان بوجود آمده است خواهان جدایی از استان مازندران و تشکیل استانی جدید هستند. 

در گفتگویی که با برخی از شهروندان غرب مازندران داشتیم، این مردم خونگرم از سختی هایی که برای یک کار اداری ساده و ثبت یک امضا برایشان بوجود می آید و همچنین احساس نابرابری در تقسیم اعتبارات و رسیدگی به شهرهای غربی استان گفتند.

 

طی مسافتی بیش از 250 کیلومتری از دورترین شهر غربی تا ساری، مرکز استان مازندران، برای ساده ترین کارهای اداری و ثبت امضای مسئولی پای نامه های اداری مردم که بعضا به دلایل مختلفی چون نبودن مسئول مورد نظر در سر کار خود! چندین بار صورت می گیرد مشکلات فرآوانی را بوجود آورده است.

حتی بحث تغییر مرکزیت استان هم مطرح شد و از شهرهای آمل و بابل به عنوان جایگزین ساری نام برده شد که البته به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم در شهرهای مذکور بعید به نظر می رسد اجرایی شود.

 

اما چاره این مشکل در چیست؟ در عصر فناوری اطلاعات در استانی مانند مازندران که از زیر ساخت های فناوری مناسبی در کشور بهره مند است، با تشکیل اتوماسیون اداری قدرتمند و ایجاد شبکه ارتباطی رایانه ای بین شهرهای غربی مازندران با ادارات کل استان می توان بسیاری از الزامات حضور فیزیکی فردی از غرب استان به مرکز را کاهش داد و بسیاری از کارها می توانند در کمترین زمان ممکن به صورت اتوماسیون انجام شوند تا نیازی به طی مسافت 500 کیلومتری برای رفت و برگشت به شهرستان ساری نباشد.

همچنین نهاد های نظارتی می توانند در بحث تخصیص بودجه به شهرهای غربی استان ورود کنند و به مطالبات مردم ارج نهند و در صورت صحت ادعای آنها جلوی تضییع حق این شهرها گرفته شود و سازوکاری شفاف و روشن برای تخصیص بودجه شهرها تدوین و اجرایی شود تا هرگونه شک و شبهه ای از بین برود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار