معرفی کامل کاندیداهای نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری در مجمع عمومی جمنا\
  • اخبار انتخابات ریاست جمهوری

معرفی کامل کاندیداهای نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری در مجمع عمومی جمنا

  • کد خبر: 211604
  • چاپ
  • انتشار: 16 فروردين 1396 - 13:40

روز پنجشنبه مورخ 17 فروردین 96 مجمع عمومی جمنا برگزار خواهد شد تا در خصوص انتخاب 5 کاندیدای نهایی جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری رای گیری صورت گیرد، اما از حالا می توان پیش بینی هایی را در خصوص پنج کاندیدای جمنا داشت

 به گزارش اختصاصی استناد نیوز، در حالی که به موعد ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نزدیک می شویم در بین جریان اصولگرایی برای انتخاب کاندیدا یا کاندیداهای مورد حمایت خود برای شرکت در انتخابات اردیبهشت ماه بحث های سختی شکل گرفته است، این در حالی است که اصلاح طلبان مانند سال 92 حمایت قاطع خود را از حسن روحانی اعلام کرده اند اما درحال بررسی اعلام یک کاندیدای پوششی هم هستند.

 

اصولگرایان با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) سعی دارند از تکرار اشتباه انتخابات سال 92 و تعدد کاندیداهای اصولگرا جلوگیری نمایند، برای این منظور جلسات متعددی برگزار شد تا به لیستی 10 نفره رسیدند که در جلسه فردا در معرض رای عمومی قرار خواهند گرفت تا به 5 نفر منتخب برسند.

ده نفری که فردا به رای گذاشته خواهند شد عبارتند از: ابراهيم رييسي، پرويز فتاح، مهرداد بذرپاش، حاجی بابایی، محسن رضایی، رستم قاسمی، محمد مهدی زاهدی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قاليباف و عزت‌الله ضرغامي، که احتمال رای آوردن برخی از آن ها در مجمع فردا تقریبا قطعی و برخی دیگر از هم اکنون احتمال بسیار کمی برای رای آوردن دارند!

 

در ادامه به معرفی افرادی که شانس بالایی برای قرار گرفتن در جمع 5 کاندیدای مورد حمایت جمنا و جبهه اصولگرایی دارند می پردازیم:

 

سید  ابراهيم رييسي: شاید بتوان از تولیت آستان قدس رضوی به عنوان رقیب جدی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نام برد. سید ابراهیم رئیس‌السادات معروف به ابراهیم رئیسی، متولد ۱۳۳۹ در محله نوغان مشهد است. وی داماد سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه است.

از حالا می توان گفت رئیسی با توجه اقبالی که در بین اکثریت اصولگرایان دارد یکی از 5 نفر اصولگرایان و شاید هم کاندیدای نهایی این جبهه باشد.

تحصیلات: رئیسی دارای دکتری فقه و حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری است و همچنین تحصیلات حوزوی را تا سطح چهار فقه و اصول ادامه داد.

سوابق کاری: 

* دادستان کرج و همدان در سال 1359 و در 20 سالگی

* جانشینی دادستان انقلاب تهران در سال 1364

* دادستان تهران از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت پنج سال

* ریاست سازمان بازرسی کل کشور از سال 1373 به مدت 10 سال

* معاون اول قوه قضائیه از سال 1383 تا 1393 به مدت 10 سال

* دادستان کل کشور از سال 1393 تا 1394

* دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت از سال 1391

* وی در تاریخ 17 اسفند 1394 با حکم رهبر انقلاب به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

 

پرویز فتاح: سید پرویز فتاح قره باغی ، زاده ارومیه در سال 1340 می باشد . وی از سال 1394 به عنوان رئیس کمیته امداد انتخاب شد و تا امروز در این پست قرار دارد.

پرویز فتاح علارغم اینکه در سال گذشته بارها از عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 سخن گفته بود، یکی از گزینه های اصلی اصولگرایان برای رقابت با حسن روحانی است. وی به دو زبان انگلیسی و زبان ترکی آذربایجانی تسلط دارد.

تحصیلات: کارشناسی ارشد صنایع (گرایش سیستم‌ها) از دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

سوابق کاری: 

* فعالیت در جهاد سازندگی از سال 1358 تا 1359

* عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از سال 1372 تا 1377

* وزیر نیرو در دولت نهم از سال 1384 تا 1388 به مدت 4 سال

* مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه

* رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از سال 1394 تاکنون.

 

محمدباقر قاليباف: قالیباف، متولد 1340 در طرقبه، مشهد است، شهردار کنونی تهران سابقه شرکت در چندین انتهابات بزرگ را دارد و رقیب اصلی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود که حدود 6 میلیون رای آورد و دوم شد. درست است که حواشی اخیری که برای او و شهرداری تهران به وجود آمد از اعتبار او کاسته اما همچنان از چهره های تاثیرگذار و مطرح اصولگرایان است.

تحصیلات: کارشناسی ارشد رشته جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران و دارای دکترای همین رشته در دانشگاه تربیت مدرس

سوابق: 

 * فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در سال 1373

* فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1376

* فرماندهی نیروی انتظامی ایران از سال 1379 تا 1384

* نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 1383

* شهردار تهران از سال 1384 تاکنون

 

عزت‌الله ضرغامی: رئیس سابق صدا و سیما از سال گذشته با فعالیت بالا در فضای مجازی و تشکل های سیاسی و جمع های دانشجویی نشان داد قصد شرکت در انتخابات را دارد هرچند مانند سایرین این موضوع را در ابتدا تکذیب کرد! ضرغامی هم یکی از چهره های سرشناس اصولگرایی است که احتمال زیادی دارد فردا در جمع 5 نفر نهایی قرار بگیرد هرچند به نظر نمی رسد کاندیدای نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

تحصیلات: وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیر کبیر و مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت است.

سوابق کاری: 

* معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوره وزارت علی لاریجانی و میرسلیم

* معاونت امور مجلس و استان‌های صدا و سیما

* ریاست سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران از سال 1383 تا 1393

 

محسن رضایی: محسن رضایی میرقائدزاده ۱۰ شهریور ۱۳۳۳ مسجدسلیمان و از اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. رضایی نیز سابقه چندین دوره شرکت در انتخابات مهم را دارد که در همه ی آن ها ناموفق بود، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از 10 گزینه جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 است.

تحصیلات: کارشناسی ارشد و دکتری رشته اقتصاد از دانشگاه تهران

سوابق کاری: 

* فرماندهی سپاه پاسداران در 28 سالگی با فرمان امام خمینی (ره) از سال 1360 تا 1376

* دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 1376 تاکنون

* بازگشت به سپاه پاسداران برای انتقال تجربیات از سال 1394

 

مهرداد بذرپاش: صاحب‌امتیاز روزنامه وطن امروز یکی از اصولگرایان جوان است که در آینده به چهره های اصلی اصولگرایان تبدیل خواهد شد. بذرپاش متولد 1359 است. با توجه به اسامی موجود و جوانی او می تواند یکی از افرادی باشد که فردا رای مجمع عمومی جمنا را کسب کند.

تحصیلات: کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی از دانشگاه علامه طباطبائی

سوابق کاری: 

* مدیرعاملی شرکت پارس خودرو، با 28 سال سن در سال 1386

* مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا از سال 1386 تا 1388

* معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان از سال 1388 تا 1389 به مدت یک سال

* نماینده مردم تهران در نهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی از سال 1391 تا 1395

 

به نظر می رسد افراد نام برده شده در بالا شانس بیشتری نسبت به چهار نفر دیگر در رای گیری مجمع عمومی 17 فروردین داشته باشند و افرادی چون حاجی بابایی، رستم قاسمی، محمد مهدی زاهدی و علیرضا زاکانی مورد اقبال رای دهندگان قرار نگیرند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید اصولگرایان چه افرادی را وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری خواهند کرد و آیا همه ی اصولگرایان از نتایج مجمع جبهه عمومی نیروهای انقلاب تمکین می کنند یا باز هم شاهد چند دستگی آن ها خواهیم بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار