واکنش روسیه به حمله موشکی آمریکا به سوریه / پوتین عرصه را برای قدرت نمایی ترامپ باز نخواهد گذاشت\
  • جنگ قدرت آمریکا و روسیه در سوریه

واکنش روسیه به حمله موشکی آمریکا به سوریه / پوتین عرصه را برای قدرت نمایی ترامپ باز نخواهد گذاشت

  • کد خبر: 211619
  • چاپ
  • انتشار: 18 فروردين 1396 - 13:11

از ابتدا در سوریه دو جنگ در حال انجام بود، یکی جنگ سوریه و متحدانش با تروریست و دیگری جنگ قدرت بین آمریکا و روسیه که هر دو قدرت جهانی نشان داده اند در این جنگ کوتاه نخواهند آمد

 به گزارش استناد نیوز، حمله موشکی صبح امروز آمریکا به سوریه اولین تقابل جدی بین دولت آمریکا به ریاست جمهوری ترامپ با روسیه و رئیس جمهور پوتین بحساب می آید.

در حالی که پیش بینی می شد با روی کار آمدن ترامپ روابط دو کشور رو به بهبود برود اما به نظر می رسد موضوع سوریه موضوعی نیست که یکی از طرفین قصد کوتاه آمدن در آن را داشته باشند، روسیه که با هماهنگی دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد خود را مهره اصلی تحولات سوریه می داند و هیچ اقدامی بدون اجازه خود را توسط آمریکا و سایر کشورها نمی پسندد.

از طرفی ترامپ هم که تازه سکان هدایت آمریکا را بدست گرفته است قصد دارد خودنمایی کند و نشان دهد مواضعی سخت و تندتری نسبت به اوباما دارد، بسیاری از کارشناسان حمله موشکی صبح امروز آمریکا را فراتر از سوریه می دانند و معتقدند هدف این حمله نشان دادن جدیت آمریکا در مقابل مخالفان خود از جمله ایران و روسیه بوده است. هرچند کاخ سفید اعلام کرده روسیه را در جریان حمله موشکی قرار گذاشته است.

 

تخلیه نیروها سوریه از پایگاه هوایی که حمله به آن صورت گرفته بود نشان می دهد روسیه از حمله آمریکا مطلع بوده اما روسیه در مقابل ساکت ننشست و پوتین که در سال های اخیر به دنبال افزایش نفوذ و قدرت روسیه در سطح جهان است نشان داده هرگز در مقابل آمریکا حاضر به عقب نشینی نست.

در اولین واکنش به مداخله نظامی آمریکا در سوریه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: حمله آمریکا تجاوز به حاکمیت سوریه و نقض قوانین بین المللی است. حملات آمریکا به سوریه تلاشی است برای گمراه کردن توجهات از کشتار مردم در عراق. روسیه همچنین خواستار جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل شد.

در اقدامی دیگر روسیه پروتکل مربوط به هماهنگی پرواز بر فراز سوریه با آمریکا را لغو کرد. این پروتکل برای جلوگیری از برخورد میان جنگنده های دو کشور بر فراز سوریه میان طرفین به توافق رسیده بود.

 

گفتنی است حمله آمریکا به سوریه صبح امروز با ۵۹ موشک «تام هاوک» به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه به بهانه حمله شیمیایی ارتش سوریه، صورت گرفته است، موضوعی که سوریه به شدت آن را رد و روسیه نیز هشدار داد: چشم پوشی کامل از حقیقت به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه از سوی تروریست ها، اوضاع را بسیار پیچیده می کند.

 

باید منتظر روزهای آینده بود و دید نتیجه این تقابل به کجا خواهد کشید و آیا تروریست های داعش که در موضع ضعف قرار گرفته بودند با این حمایت آمریکا، مجددا در سوریه قدرت نمایی خواهند کرد یا ارتش سوریه با کمک و مشاوره روسیه و ایران پیروز این نبر خواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار