کمربندی جنوبی بابل پس از 14 سال فردا افتتاح و به بهره برداری می رسد\
  • همزمان با حضور روحانی

کمربندی جنوبی بابل پس از 14 سال فردا افتتاح و به بهره برداری می رسد

  • کد خبر: 211627
  • چاپ
  • انتشار: 21 فروردين 1396 - 12:13

فردا سه شنبه 22 فروردین، همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران پروژه کمربندی جنوبی بابل پس از سال ها انتظار به بهره بداری خواهد رسید

 به گزارش استناد نیوز، حدود 14 سال پیش کلنگی به زمین زده شد، کلنگی که قصد داشت در کوتاه ترین زمان ممکن بار ترافیکی شهر بابل را به کمربندی ای منتقل کند که از مسیر جاده بابل به آمل ، شهید صالحی و گنج افروز گذشته و درجاده بابل به قائمشهر و در روستای "هتکه پشت" به پایان می رسد.

اما شروع عملیات اجرایی ساخت این کمربندی جنوبی بابل از سال 84 به طور جدی آغاز شد و هر روز خبرهایی از آن به گوش می رسید، بخصوص پیش از هر انتخابات شورای شهر و نمایندگی مجلس در بابل شاهد خودنمایی نام این کمربندی در بنرهای تبلیغاتی کاندیداها بودیم! به عبارتی این کمربندی سه دوره تبدیل به پلکانی برای ورود نمایندگان این شهرستان به مجلس شورای اسلامی شده بود!

اما بلاخره در پایان دوره چهار ساله دولت تدبیر و امید قفل این کمربندی پس از بیش از 11 سال عملیات اجرایی شکسته خواهد شد و فردا سه شنبه 22 فروردین هم زمان با حضور رئیس جمهور به مازندران افتتاح خواهد شد.

 

نوروزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در این خصوص گفت: در سفر رئیس جمهوری کمربندی جنوبی شهر بابل به عنوان بزرگ ترین شهرستان مازندران ، پس از افزون بر 11 سال به بهره برداری می رسد.

وی هزینه ساخت این کمربندی را هزار و 120 میلیارد ریال اعلام کرد. البته گفته می شود حدود 250 میلیارد ریال هم هزینه برای تملک و آزاد سازی اراضی و خرید زمان های مردم منطقه شد. این کمربندی شامل 6 زیرگذر و سه روز گذر به طول 100 متر است.

 

در سفر دولت تدبیر و امید در مهر ماه سال 94 تکمیل این کمربندی در دستور کار قرار گرفت و بودجه لازم برای تکمیل آن تخصیص داده شد و خوشبختانه با تکمیل آن دغدغه بسیاری از مردم بزرگترین شهرستان استان مازندران رفع خواهد شد.

با افتتاح این کمربندی ورود انواع کامیون و اتوبوس به داخل شهر بابل ممنوع خواهد شد و دیگر شاهد تردد کامیون ها و اتوبوس ها متعدد در مرکز شهر و ایجاد ترافیک سنگین نخواهیم بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار