فریاد کمک دانش آموزان نخبه فنی و حرفه ای و کار و دانش مازندران / درخواست تکرار آزمون از مسئولان\
  • با مخاطبان...

فریاد کمک دانش آموزان نخبه فنی و حرفه ای و کار و دانش مازندران / درخواست تکرار آزمون از مسئولان

  • کد خبر: 211642
  • چاپ
  • انتشار: 23 فروردين 1396 - 21:33

دانش آموزان پس از طی مراحل متعدد آزمون در هنرستان ها، شهرستان و استان، برگزیده و خود را برای مسابقات کشوری آماده کردند... اما...

 به گزارش استناد نیوز، روز دوشنبه مورخ 21 فروردین به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل و در دبیرستانه دخترانه عصمتیه، 158 دختر و پسر برگزیده استان در شاخه فنی و حرفه ای و 120 دختر و پسر برگزیده در شاخه کار و دانش در آزمونی شرکت کردند که برای کسب نتیجه ای درخشان در آن مدت ها تلاش و برنامه ریزی داشتند تا به مرحله نهایی و عملی مسابقات کشوری به میزبانی اراک و آذربایجان غربی راه یابند.اما متاسفانه برگزارکنندگان آزمون با بی تدبیری نتیجه ماه ها یا شاید هم سال ها تلاش دانش آموزان نخبه استان را بر باد دادند!

 

در تماس برخی شرکت کنندگان در آزمون با خبرنگار استناد نیوز ماجرا اینگونه شرح داده شد: طبق برنامه آزمون در کل کشور باید در ساعت 9:30 صبح آغاز و در ساعت 10:30 پایان می یافت، اما برگزارکنندگان آزمون وقتی پشت میکروفن رفتند و شروع به سخنرانی کردند گویا گذر زمان را احساس نکرده و به مدت 20 دقیقه از وقت آزمون را صرف نصایح و تذکرات کردند!

دانش آموزان که گمان می کردند از زمان پخش اوراق امتحانی و شروع به پاسخگویی به سوالات یک ساعت زمان دارند، در ساعت 9:50 دقیقه با صلواتی آزمون را آغاز کردند. اما در کمال تعجب و پس از گذشت تنها 35 دقیقه و حتی 5 دقیقه قبل از اتمام قانونی زمان آزمون مراقبان با ایجاد هم همه در سالن شروع به جمع آوری سوالات کردند! اعتراضات دانش آموزان هم به جایی نرسید و کسی پاسخگوی نخبگان آینده ساز استان نبود.

پس از خروج از سالن امتحان، دانش آموزان هر شهرستان اعتراضشان را به سرپرست خود رساندند، اما اعتراض های سرپرستان هم به جایی نرسید و دانش آموزان با ناراحتی و ناامیدی به شهر خود بازگشتند.

 

اما این دانش آموزان برگزیده مازندران یک درخواست از مسئولان آموزش پرورش استان و مسئولان کشوری دارند و آن رسیدگی هرچه سریعتر به موضوع تخلف صورت گرفته و احقاق حق ضایع شده آن هاست، پیش از آنکه دیر شود باید دست بکار شد و ضمن تنبیه مقصران سهوی و عمدی این اتفاق، پیگیر بازگرداندن حق دانش آموزان شد تا با برگزاری آزمونی استاندارد، در زمان قانونی و در شرایطی عادلانه به رقابت بپردازند تا در صورت داشتن صلاحیت علمی بالاتر نسبت به رقبای خود در کشور برگزیده شوند و به مرحله نهایی آزمون که در اراک و آذربایجان غربی برگزار خواهد شد راه یابند.

انتظاری بجا که در صورت برآورده نشدن دیگر نمی توان امید را به این نخبگان علمی بازگرداند و آینده و آبادی کشور عزیزمان را در دستان آن ها جستجو کرد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار