اجرای طرح تغییر تعطیلات اخر هفته به اقتصاد و تجارت کمک خواهد کرد\
  • از مسئولان صادراتی بشنوید

اجرای طرح تغییر تعطیلات اخر هفته به اقتصاد و تجارت کمک خواهد کرد

  • کد خبر: 21166
  • چاپ
  • انتشار: 14 مرداد 1395 - 20:52

با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یک شنبه در اکثر کشورهای جهان و تعطیلات روزهای پنجشنبه و جمعه در ایران عملا حداقل در 4 روز هفته مراودات تجاری ایران با دنیا محدود خواهد بود.

به گزارش استناد نیوز، رییس کنفدراسیون صادرات اظهار داشت: سال هاست که درباره تغییر تعطیلات آخر هفته اخباری در کشور مطرح می شود، ولی به نتیجه نمی رسد؛ یک سال گذشته نیز در اتاق بازرگانی بررسی و پشنهاداتی به دولت ارائه شد و خوشبختانه وزارت صنعت نیز این طرح را به هیات وزیران ارائه داده است.
 
لاهوتی ادامه داد: در حال حاضر 4 روز کاری را به طور مشخص و خاص یک روز را به دلیل عدم تطبیق ساعات با کشورها، از دست می دهیم و به نظر می رسد حساسیت ها بیشتر روی روز جمعه باشد.
 
لاهوتی گفت: اگر ما نیز تعطیلی جمعه و شنبه را اعلام کنیم، حداقل یک روز تا یک روز و نیم در هفته در مراودات افزایش خواهیم داشت و می توانیم زمان را ذخیره و تاثیر آن را در اقتصاد شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد قرار است به سمت شکوفایی حرکت کند؛ از منظر فرهنگی نیز رسانه ها و صداوسیما به راحتی می توانند این موضوع را تبیین نمایند.

 

همچنین رییس سازمان توسعه تجارت در مورد این موضوع بیان کرد: اگر به جای پنجشنبه ها، شنبه را تعطیل کنیم، می توانیم به مدار تناسب تعطیلات با کشورهای دیگر باز گردیم و این موضوع باعث کسب موفقیت های بیشتری در تجارت جهانی می شود.

ولی اله افخمی راد با اشاره به اهمیت تغییر تعطیلات پایان هفته گفت: اگر تعطیلی آخر هفته ادامه یابد، شاید نتوانیم متناسب با ظرفیت کشور در تجارت بین الملل موفق باشیم.
 
وی با اذعان به این نکته که کار کردن در روز تعطیل نیز مقدس است، افزود: مسئولان باید به این مساله توجه کنند؛ بنابراین استنباط نمی کنم که این کار باید در کوتاه مدت انجام شود و عزمی ملی در این حوزه پدید آید.
 
افخمی راد همچنین تاکید کرد که این پیشنهاد را دنبال می کنیم تا به دست وزیر و به سرانجام برسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار