بهزیستی از تولد نوزادان معلول جلوگیری می کند؟\

بهزیستی از تولد نوزادان معلول جلوگیری می کند؟

  • کد خبر: 2117
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1395 - 11:11

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور توسعه منابع و سرمایه گفت: مهم‌ترین خدمت سازمان تلاش در جهت فعالیت‌های پیشگیرانه در بحث تولد فرزندان معلول، اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی است.


به گزارش ایسنا، احمد فیاض‌بخش افزود: سازمان بهزیستی کشور خدمات مهم و ارزشمندی را انجام می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها فعالیت‌های پیشگیرانه و ایجاد مراکز مشاوره در سطح کشور است.

وی با اشاره به اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در بحث جلوگیری از تولد فرزند معلول، تصریح کرد: فرزندان معلول نعمتی برای خانواده‌ها هستند اما می‌شود با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و توجه به آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم از سوی سازمان بهزیستی از تولد فرزندان معلول جلوگیری و خدمات بیشتری به مددجویان ارائه کرد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور توسعه منابع و سرمایه خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای می‌شود از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کرد که سازمان بهزیستی کشور نیز در حوزه مواد مخدر، طلاق، آسیب‌های اجتماعی و حتی جلوگیری از تولد فرزندان معلول برنامه‌های مشاوره‌ای و پیشگیرانه زیای را دارد.

فیاض بخش خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برنامه‌های متنوع و تخصصی زیادی را انجام می‌دهد و با بررسی‌های لازم افراد مددجو را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی به ظرفیت‌های موجود در شهرستان رودان نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان رودان در حوزه کشاورزی و حتی تبادلات کالا به دلیل هم‌مرز بودن با دیگر استان‌ها وجود دارد که زنان سرپرست خانوار نیز می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و سازمان بهزیستی برای فعالیت‌های زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نیز تسهیلات بسیار خوبی را اختصاص می‌دهد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور توسعه منابع و سرمایه با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی معلولان و مددجویان است خاطرنشان کرد: باید به سمت توانمندسازی افراد جامعه هدف خود برویم و با حمایت‌های لازم مددجویان را در حوزه اشتغال توانمند کنیم.

فیاض بخش اضافه کرد: یکی از مصادیق توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بحث اشتغال آن‌ها است که باید با آموزش‌های لازم به این افراد و اختصاص تسهیلات مناسب و راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های کوچک امکان رشد بیشتری را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به بحث مسکن مددجویی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، افزود: تأمین مسکن مددجویان ازجمله وظایف سازمان بهزیستی است و برای این افراد تسهیلات مناسبی را در نظر می‌گیریم و برای خانواده‌های چند معلولی نیز به‌صورت رایگان از سوی سازمان بهزیستی مسکن مددجویی ساخته می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار