آخرین جزئیات از انفجار معدن زغال سنگ در گلستان / آمار تلفات مجروحان و محبوس شدگان حادثه معدن + عکس\
  • گزارش حادثه ای تلخ و دلخراش

آخرین جزئیات از انفجار معدن زغال سنگ در گلستان / آمار تلفات مجروحان و محبوس شدگان حادثه معدن + عکس

  • کد خبر: 211718
  • چاپ
  • انتشار: 13 ارديبهشت 1396 - 15:08

بر اثر حادثه انفجار در معدن زغال سنگ استان گلستان که ساعت ۱۲:۰۵ امروز رخ داد، تعدادی از کارگران زحمتکش این معدن در تونل محبوس و تعدادی نیز مجروح شدند.

به گزارش استناد نیوز، ساعت 12:05 دقیقه ظهر امروز، چهارشنبه مورخ 13 اردیبهشت در معدن زغال سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و باعث تخریب بخشی از این معدن شد که متاسفانه تعدادی از کارگران مشغول به کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل های معدن محبوس شده اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آن ها در دسترس نیست.

*** معاون عملیات امداد و نجات گفت:  در این حادثه تا کنون 15 نفر مصدوم شده‌اند که شش نفر از آنها توسط ماموران اورژانس و هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

*** نیورهای امدادی در محل حادثه حاضر هستند تا مجروحین احتمالی دیگر را درمان و در صورت نیاز فورا به مراکز درمانی منتقل نمایند.

*** شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با بالگردهای هلال احمر سیستم‌های تنفسی آتش نشانی به محل ارسال شده و اکنون 6 تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان در منطقه حضور دارند.

*** 10 آمبولانس ،20 تیم امدادی ، 5 وانت با بار کپسول اکسیژن در محل مستقر شده اند.

انفجار در معدن گلستان

*** دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور از احتمال محبوس شدن نزدیک به 80 نفر در معدن ذغال سنگ گلستان به دلیل انفجار این معدن خبرداد و گفت: 4 مصدوم به بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر منتقل شدند.

*** از محل حادثه شنیده می شود تا این لحظه (14:45) دو نفر بر اثر انفجار جان خود را از دست داده اند و با توجه به تعداد بالای محبوس شدگان احتمال می رود آمار تلفات و مجروحین بیشتر هم باشد.

*** احتمال داده می شود انفجار در معدن زغال سنگ گلستان به دلیل نشت گاز رخ داده باشد.

*** سهل انگاری علت احتمالی حادثه، به نظر می‎رسد لکوموتیو تخلیه ذغال‎سنگ در عمق 700 متری متوقف شده است و برای راه‎اندازی آن از روش باطری به باطری و شوک الکتریکی استفاده می‎شود و این مسئله منجر به انفجار شده است.

*** تا صبح امروز (پنجشنبه) تعداد پیکرهای کشف شده در معدن یورت، به 22 نفر رسید و هر لحظه احتمال افزایش رسمی تلفات وجود دارد.

*** ساعت 13:10 * امدادگران در نزدیکی محلی که احتمال حضور محبوس شدگان وجود دارد نزدیک شده اند و تا ساعتی دیگر اخبار مهمی منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود تا عصر امروز کار آواربرداری تمام شود.

معدن زغال سنگ گلستان

*** خطر انفجار دوباره در معدن وجود دارد، بیش از 100 نجات‌گر در معدن یورت حضور دارند. اما به دلیل غلظت لالای گاز متان و منوکسید کربن ورود به تونل بسیار سخت است.

*** علاوه بر نیروهای گلستان، مامورانی از گیلان، مازندران، سمنان، خراسان شمالی، کرمان و طبس نیز در تلاش برای آوار برداری از معدن هستند.

 *** جهانگیری از تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه معدن آزادشهر و از با مقصران احتمالی خبر داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار