شایعه تخلف انتخاباتی کاندیداها و احتمال ابطال آرای انتخابات شورای شهر ساری/تخلفات احتمالی انتخابات در قائمشهر هم بررسی شود\
  • شایعاتی گسترده که باید بررسی شوند...

شایعه تخلف انتخاباتی کاندیداها و احتمال ابطال آرای انتخابات شورای شهر ساری/تخلفات احتمالی انتخابات در قائمشهر هم بررسی شود

  • کد خبر: 211747
  • چاپ
  • انتشار: 31 ارديبهشت 1396 - 12:40

یکی از نمونه های عظمت این نظام, همین انتخابات است، بنابراین باید با کسانی که سعی دارند سلامت آن را به خطر بی اندازند برخوردی قاطع کرد، شایعاتی گسترده در فضای مجازی از تخلفات انتخاباتی منتشر شده که لازم است بررسی شوند

 

به گزارش استناد نیوز، رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات فرمودند: «کشور ما متکی به آراء مردم است. علت این که دشمنان ملت و طمع ورزان به این آب و خاک نتوانسته اند در طول سالیان گذشته گزندی وارد کنند، حضور و اراده و مشارکت مردم در صحنه های مختلف بوده است. »

 

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در خصوص سلامت انتخابات فرمودند: « انتخابات باید به معنای واقعی نمایشگر رأی مردم باشد لذا حفظ سلامت انتخابات برای برگزار کنندگان آن در درجه اول اهمیت قرار دارد. فضای انتخابات و تبلیغات مربوط به آن باید کاملاً سالم و با تبلیغات دروغین و فریبنده کشورهای به اصطلاح دموکراسی دنیای امروز که امکان انتخاب درست را از مردم سلب می کند متفاوت باشد. تبلیغات باید به معنای واقعی، حفظ حدود شرعی، بدور از فریب و کارهای دورغین و نمایشی و متهم کردن رقبای انتخاباتی صورت گیرد... انتخابات کاری است که به مردم ارتباط پیدا می کند لذا نسبت به هیچ تخلفی نباید اغماض شود و مسئولین نباید اجازه دهند که برداشت های خطی، جناحی و گرایش های گروهی در اجرای انتخابات تأثیر بگذارد. این کار باید سالم، خالص و بدون اندکی خدشه انجام شود و این همان چیزی است که مردم را دلگرم خواهد کرد.
همه دستگاه های نظام موظفند به سهم خود برای برگزاری انتخابات صحیح در کشور تلاش کنند. صحت انتخابات به آن است که حقیقتاً از آراء و تشخیص قلبی مردم حکایت داشته باشد و برای این منظور لازم است آگاهی مردم به حدی برسد که این تشخیص صحیح باشد. »

 

این بیانات رهبری معظم اهمیت انتخابات و برگزاری صحیح آن را روشن می کند و نباید برای مقابله با تخلفات انتخاباتی باکی داشت. منابع غیر رسمی از ساری خبر از احتمال ابطال انتخابات شورای شهر مرکز استان مازندران می دهند. اخباری که هنوز صحت آن ها مشخص نشده است از امضای هر پنج عضو هیئت نظارت انتخابات ساری برای ابطال انتخابات این شهر می گویند و دلیل آن را خرید و فروش رای توسط برخی از کاندیداها که اکنون تعدادی از آن ها از برگزیدگان انتخابات شورای شهر هستند، ذکر می کنند.


همچنین گفته می شود بیش از 70 نفر از کاندیداهای دیگر با ارسال نامه ای اعتراضی و امضای آن خواهان رسیدگی به این تخلفات شده اند.
هرچند در هر انتخاباتی مقداری تخلف طبیعی است و همیشه به دور از نگاه ناظران اتفاق می افتد اما در صورتی که این تخلفات گسترده و به صورت آشکار انجام شده باشد و هیئت نظارت با سند و مدرک دریافتی به این تشخیص برسند، نباید از ابطال انتخابات شکی به خود راه دهند، باید با قدرت آن ها پیگیری کرد، چرا که این ابطال نه تنها به اعتبار انتخابات های برگذار شده خدشه ای وارد نمی کند بلکه مهر تاییدی بر آن ها می زند و اعتماد مردم را دوچندان خواهد کرد.

اقدام قاطعانه دستگاه های مربوطه می تواند سلامت انتخابات های آینده را نیز تضمین نماید و دیگر فردی به خود اجازه و جرئت چنین قانون شکنی هایی را نخواهد داد، اما در صورت بستن چشم بر روی اسناد ارائه شده دیگر قانون شکنی در انتخابات به امری عادی تبدیل خواهد شد و دیگر نمی توان با قدرت جلوی آن ایستاد.

 

البته در این دوره در شهرهای دیگری از جمله قائمشهر هم تخلفاتی به گوش رسده و گاها دیده شده است، این تخلف های انتخاباتی از تبلیغات زود هنگام بسیاری از کاندیداها آغاز شد و با تبلیغات گسترده برخی از آن ها تا پایان رای گیری ادامه داشت، تقریبا می توان گفت در مقابل حوزه ای از حوزه های رای گیری نبوده که عده ای با در دست داشتن کارت های تبلیغاتی که کد کاندیدای مورد نظرشان روی آن نقش بسته بود اقدام به تشویق مردم در پای صندوق های رای به ثبت آن کد ننمایند.


اما بازهم برخی پا را فراتر نهادند و اقدام به خرید رای با مبالغی نمودند که تخلفی بزرگ و آشکار است، هیئت نظارت بر انتخابات قائمشهر نیز باید با قدرت به بررسی این اقدامات بپردازد و در صورتی که این تخلفات به اثبات رسید نباید اجازه تضییع حقوق مردم و کاندیداهایی که با سلامت پای به عرصه انتخاباتی سالم نهادند را بدهند.
نباید اجازه ورود به شورای شهر را به افراد متخلفی داد که هزینه ای میلیاردی برای تبلیغات غیر سالم خود کرده اند، این افراد برای خدمت کردن چنین هزینه هایی را متقبل نشده اند.

باید توجه داشت که شایعات و تخلفات مطرح شده در قائمشهر پیرامون یکی دو چهره از 9 نفر پیروز انتخابات است که باید بررسی شود تا صحت آن مشخص شود اما سایر برگزیدگان این انتخابات با سلامت و درستی به شورای شهر رسیده اند که ضمن تبریک به آن عزیزان، امیدواریم شاهد شورای شهری خدمتگذار و صادق در دوره آینده داشته باشیم.

 

باز هم تاکید می شود سلامت انتخابات مهمترین مسئله است و به دور از شایعاتی که وجود دارد، هیئت های نظارتی باید با قدرت به بررسی موشکافانه بپردازند و در صورت اثبات تخلف بدون هیچ مماشاتی با هماهنگی دستگاه های مربوطه رای به ابطال و یا حذف آرای کاندیداهای متخلف دهند.

 

در انتها باز هم به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای رجوع می کنیم، آنجا که فرمودند: « رأی مردم هم به معنای واقعی کلمه حقّ النّاس است؛ حقّ النّاس است. وقتی می آید برادر و خواهر ایرانی در انتخابات شرکت می کند و رأی در صندوق می اندازد، رعایت این حقّ او واجب شرعی است، واجب اسلامی است؛ در این امانت او نباید خیانت کرد؛ واقعاً حقّ النّاس است »

 

خوانندگان محترم استناد نیوز می توانند مستندات خود را به آدرس ( info@estenadnews.ir ) ارسال نمایند تا در اختیار نهادهای نظارتی قرار گیرد

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار