آیا نتایج انتخابات شورای شهر در ساری، قائمشهر، آمل و یا بابل ابطال می شود؟ + تصاویر\
  • ادامه اعتراض ها و واکنش مسئولین

آیا نتایج انتخابات شورای شهر در ساری، قائمشهر، آمل و یا بابل ابطال می شود؟ + تصاویر

  • کد خبر: 211754
  • چاپ
  • انتشار: 02 خرداد 1396 - 11:17

درحالی که چهار روز از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت می گذرد، هر روز شاهد اخباری جدید از سلامت انتخابات در برخی شهرهای مازندران هستیم

 به گزارش استناد نیوز، موج اعتراضی که از ساری، مرکز استان مازندران آغاز شده بود، به بابل و سپس آمل و قائمشهر رسید و بسیاری از کاندیداهای این شهرهای پر جمعیت استان مازندران که 9 عضو شورای شهر هم خواهند داشت با ارائه اسنادی از تخلفات برخی از کاندیداهای پیروز از جمله خرید و فروش گسترده رای به اعتراض پرداختند. 

اعتراض کاندیداهای ساری

بیشترین حجم اعتراضات در ساری است، جایی که حدود 100 کاندیدا که حتی یکی از آن ها از افراد پیروز انتخابات شورای شهر ساری است به آن چه تخلف گسترده انتخاباتی می نامند معترض شده و به شدت پیگیر ماجرا هستند.

فضای مجازی هم به کمک این کاندیداهای معترض آمده اند و با انتشار اسناد و ویدئو هایی از خرید رای توسط برخی از کاندیداها، فضا را برای اتخاذ تصمیمی بزرگ توسط هیئت نظارت بر انتخابات فراهم ساختند. 

بابل انتخابات اعتراض

پس از ساری در بابل، آمل و قائمشهر هم تجمعاتی مشابه برگزار شد و کاندیداهایی که به نتایج انتخابات معترض بودند دور هم جمع شدند و تصمیم به ارائه رسمی اعتراض خود گرفتند.

معترضین انتخابات در قائمشهر امروز ابتدا در دفتر امام جمعه این شهرستان تجمع و سپس به فرمانداری قائمشهر رفته و جلسه ای را با معاون فرماندار برگذار کردند، در بین معترضین چهره های سرشناس و اعضای چهارمین دوره شورای شهر هم حضور دارند که در انتخابات 29 اردیبهشت از راهیابی به شورای شهر بازمانده اند.

اعتراض کاندیداهای قائمشهر

نکته مهمی که همه به آن تاکید دارند این است که به دور از شایعات و حاشیه های فضای مجازی در صورتی که با بررسی اسناد موجود، سلامت انتخابات در هر شهری زیر سوال برود آن انتخابات باید ابطال و یا در صورت تخلف توسط افردی خاص، آرای متخلفین از نتایج آرا حذف گردد. این یک خواست عمومی است و کاملا مطابق است با فرمایشات مقام معظم رهبری و دغدغه ای که ایشان نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرای بحق مردم دارند.

 

اما در طرف مقابل مسئولان چه واکنشی نشان داده اند؟ 

درحالی که تمام اخبار رسیده حاکی از عدم تایید سلامت انتخابات توسط هیئت نظارت در شهرستان ساری بوده است و در فضای مجازی اخباری مبنی بر ابطال آرای انتخابات شورای شهر ساری منتشر می شود، ساعاتی پیش رئیس ستاد انتخابات مازندران هرگونه شایعه درباره ابطال انتخابات شورای شهر ساری را رد کرد و آن را کذب دانست.

علیرضا یونسی گفت: اعتراض برخی داوطلبان نسبت به نتایج انتخابات در حال بررسی اولیه بوده و هنوز نتایج بررسی‌ها اعلام‌نشده است. نتایج انتخابات شورای شهر ساری ابطال نشده است و شایعات در این بخش از اساس کذب است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار