انتقاد تند امام جمعه شهرستان بابل از شورای نگهبان و سلامت انتخابات شوراهای شهر و روستا مازندران\
  • در خطبه های نماز جمعه؛

انتقاد تند امام جمعه شهرستان بابل از شورای نگهبان و سلامت انتخابات شوراهای شهر و روستا مازندران

  • کد خبر: 211759
  • چاپ
  • انتشار: 05 خرداد 1396 - 19:53

این انتخابات پرتخلف‌ترین انتخاباتی بود که برگزار شد، تخلفات در بعضی از شهرها آنقدر زیاد بود و آش آنچنان شور شد که فریاد آشپز هم در آمد.

به گزارش استناد نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بابل با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در جمعه گذشته گفت: انصافا باید به مردم در این انتخابات‌ها با حضور بیش از ۷۰ درصدی آفرین گفت و جای تشکر دارد.

وی افزود: آنقدر حضور گسترده مردم در انتخابات زیاد بود که حدود چهار میلیون نفر موفق نشدند در ساعات پایانی رای دهند که نشان‌دهنده حضور گسترده و شعور سیاسی مردم است.

خطیب نماز جمعه بابل در خصوص تخلفات گسترده انتخاباتی گفت: به حق باید اشاره کرد که این انتخابات در میان انتخابات‌های دیگر پرتخلف‌ترین انتخاباتی بود که برگزار شد و همه شما مستحضرید تخلفات در بعضی از شهرها آنقدر زیاد بود و آش آنچنان شور شد که فریاد آشپز هم در آمد.

روحانی ادامه داد: با کمال تاسف در بسیاری از شهرها دیده شد که موج گسترده کسانی که در این انتخابات اعتراض کردند و نگرانی من از نهادینه‌شدن این تخلفات است، باید مساله خرید و فروش آرا بصورت جدی بررسی شود و بعید نمی‌بینم در انتخابات بعد کسانی دکه بزنند کنار صندوق‌های رای خرید و فروش رسمی آرا انجام دهند.
خرید و فروش آرا عین وقاحت بود و این زشت‌ترین پدیده‌ای بود که انجام شد، چرا تمهیدی در این زمینه انجام نشده است، این فرهنگ سخیفی که با کمال تاسف با آن مواجهیم و مجریان، ناظرین، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه باید دقت بیشتری داشته باشند، جدا ما در این انتخابات از شورای نگهبان گله داریم.

امام جمعه بابل با اشاره به مصاحبه ریاست شورای نگهبان در روزهای گذشته گفت: مصاحبه اخیر آیت‌الله جنتی گله بسیاری از افراد و اشخاص را بر انگیخته است و این‌گونه سهل از کنار تخلفات ردن شدن مساله را حل نمی‌کند، عرصه رای دادن نشانه بصیرت و عزت ملت است، نباید بگذاریم این چنین مسائلی نهادینه شود.

وی ضمن انتقاد از صحبت‌های رییس‌جمهور اظهار کرد: گله داریم از منتخبینی که عنوان کردند این انتخابات تقابل میان خشونت و اعتدال است این مساله بسیارر عجیببود، قریب به ۱۶ میلیون نفر آیا به خشونت رای دادند، آیا به عدم اعتدال رای دادند؟
همه مردم نگران شدند که این مسئولیت را می‌خواهند به کسی بگسپارند که اینگونه می‌گوید، نظام اسلامی متشکل از دو امر است جمهوریت و اسلامیت، آقایان غصه جمهوریت را می‌خوریم اما غصه اسلامیت نظام را نمی‌خوریم؟

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار