تایید حکم اعدام جاسوس هسته ای\
  • سخنگوی قوه قضائیه

تایید حکم اعدام جاسوس هسته ای

  • کد خبر: 21176
  • چاپ
  • انتشار: 17 مرداد 1395 - 18:35

غلامحسین محسنی اژه ای خبر اعدام شهرام امیری را تایید کرد و گفت: شهرام امیری به اسرار سری نظام دسترسی داشت و با دشمن متخاصم و درجه یک ما یعنی شیطان بزرگ وصل شده بود.

 

وی افزود: امیری با اتصال به امریکا، اطلاعات حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده بود.
محسنی اژه ای اظهار کرد : یکی از رودست هایی که آمریکا از ایران خورد در خصوص همین پرونده است، سیستم اطلاعاتی آمریکا از ایران رودست خورد و تصور می کرد همه اقدامات آنها از چشم سیستم اطلاعاتی ما پوشیده است.
معاون اول دستگاه قضاییه با بیان این که امیری را به عربستان بردند و خیال می کردند ما از وضعیت وی خبر نداریم، گفت: این موضوع زیر ذره بین جمهوری اسلامی بود، این فرد نیز طبق قانون با حضور وکیل در جلسات متعدد محاکمه شد و پس از این که حکمش صادر شد به حکم دادگاه بدوی اعتراض کرد.
اژه ای ادامه داد: پس از آن اعتراض، شهرام امیری به دیوان عالی کشور رفت و با وسواس خاصی دیوان عالی کشور این حکم را بررسی کرد چرا که در مورد اتهام جاسوسی در پاره ای از موارد، حکم اعدام و برخی مواقع حکم 10 سال حبس صادر می شود.
وی با بیان این که دادگاه بدوی حکم اعدام را برای وی اعلام کرد، گفت: دیوان عالی کشور دادنامه وی را مورد رسیدگی قرار داد، اگر چه با کمال تاسف ما راضی نیستیم کسی مجازات شود و دوست داریم این افراد توبه کنند، اما این فرد از فرصتی که بعد از تایید حکم به وی داده شد نه تنها جبران نکرد و توبه ای نکرد باز سعی کرد از درون زندان اطلاعاتی را به غلط بیرون ببرد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: بعد از طی مراحل قانونی این فرد به مجازات رسید. اگر چه دروغی که از سوی بستگانش مطرح شده بود که وی به 10 سال حبس محکوم شده است اما مجازات این فرد در دادگاه بدوی نیز اعدام بود که حکم وی تایید و اجرا شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار