اقدامات انتظامی تا انفصال خدمت در خصوص افراد با حقوق نجومی\
  • سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد:

اقدامات انتظامی تا انفصال خدمت در خصوص افراد با حقوق نجومی

  • کد خبر: 21177
  • چاپ
  • انتشار: 17 مرداد 1395 - 19:07

محسنی اژه ای درخصوص برخورد با کسانی که حقوق نامتعارف دریافت کرده اند گفت: برخی ممکن است انفصال خدمت شوند برخی باید اقدام انتظامی در موردشان صورت گیرد و عده ای فقط باید پول را برگردانند.

 

 

 غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصدمین نشست خبری با خبرنگاران در خصوص حقوق های نجومی افزود: با توجه به این که معاون اول رئیس جمهور پیگیر این موضوع هستند تا کسانی که این مشکل را دارند پرونده هایشان بررسی و پول هایی گرفته اند برگشت داده شود و البته ما نمی دانیم این اقدام تا چه حدی صورت گرفته و نمی دانیم چه قدر پول برگشت داده شده است اما موضوع توسط دولت در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان بازرسی کل کشور دو اقدام در خصوص حقوق های نجومی دارد که در یکی از آنها این سازمان مستقیم براساس اختیارات قانونی که دارد وارد شده و از اعضای هیات مدیره و مدیران سطوح بالا تک به تک به عنوان خود اظهاری لیستی از آنها می گیرد و پس از آن راستی آزمایی می کند و تا کنون 4 تا 5 لیست از دستگاه ها گرفته است.
وی با بیان این که راستی آزمایی زمان بر است ادامه داد: در اقدام دوم این سازمان نامه ای به دستگاه ها وزارتخانه ها نوشته است که از مدیران اطلاعات لازم را دریافت کند.
محسنی اژه ای گفت: دادستان کل کشور نیز اقدام مشابهی در این زمینه دارد که منتظر پاسخ دستگاه ها است همچنین کارگروهی از نمایندگان دادستان، معاون اول قوه قضاییه و معاونت حقوقی قوه قضاییه تشکیل شده و قرار شد نمایندگان این گروه ها از چند منظر موضوع را بررسی کنند و پس از این که اطلاعات کافی از سوی سازمان بازرسی، دولت و دادرسانی رسید نتیجه گیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از این ها باید مجازات شوند، حقوق برگردانده شود، برخی ممکن است انفصال خدمت شوند، برخی باید اقدام انتظامی در موردشان صورت گیرد و عده ای فقط باید پول را برگردانند البته چون اینها متعدد هستند کارگروه در حال رسیدگی به این موضوع است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: دولت برای پرداخت حقوق سقفی در نظر گرفته است که کارگروه در حال ارائه راهکارهای اجرایی در این زمینه است.






telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار