ثبت نام برای دوره 6 ماهه کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی با حقوق 300 هزار تومانی\
  • کامران اصغری در جمع خبرنگاران

ثبت نام برای دوره 6 ماهه کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی با حقوق 300 هزار تومانی

  • کد خبر: 211801
  • چاپ
  • انتشار: 10 خرداد 1396 - 14:41

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح كارورزی دانش‌آ‌موختگان دانشگاهی در مازندران برای آماده سازی جهت ورود به بازار کار خبر داد

به گزارش استناد نیوز، کامران اصغری امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرحی برای کارآموزی و کسب مهارت دانش آموختگان دانشگاهی به جهت ورود موثر به بازار کار خبر داد.

وی افزود: این طرح در واقع برای افزایش اشتغال مصوب شده است تا بر پایه آن فارغ التحصیلان دانشگاه در سنین 23 تا 32 سال(در صورت انجام خدمت سربازی 2 سال به این سن اضافه می شود) به مدت 4 ماه تا شش ماه با توافق کارفرما در بنگاه‌ها، دوره کارورزی را به خوبی بیاموزند. همچنین در این طرح کارآموزان تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند و حقوقی حدودا 300 هزار تومان ماهانه برای کارورزان در نظر گفته شده است که در طول دوره كارورزی محاسبه و پس از موفقیت در آزمون فنی و حرفه ای، توسط دستگاه ناظر به كارورزان پرداخت می‌شود.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: این طرح می تواند بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان را جذب بازار کار کند و با این تدابیری که دولت در برنامه ششم توسعه در این حوزه ارائه کرده می تواند بخش قابل ملاحظه ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی را با بالا بردن مهارت هایشان جذب بازار کار کند.

اصغری با تأکید بر ضرورت ایجاد نظامی پویا و با تدبیر در بحث اشتغال تصریح کرد: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط كار برای ورود به بازار كار، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه كارآفرینی و كسب و كار در دانش‌آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرف‌های دانش‌آموختگان از جمله اهداف مهم اجرای این طرح است.

 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: دامنه پوشش اجرای این طرح، تمامی دانش‌آموختگان دانشگاهی (فارغ التحصیلان) جویای كار و متقاضی كارورزی است.

اصغری با اشاره به حمایت‌های دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: دستگاه ناظر موظف است براساس مقررات جاری صنعت بیمه و در قالب قرارداد با یكی از شركت‌های بیمه‌گر مورد تایید بیمه مركزی كشور نسبت به پوشش بیمه مسئولیت مدنی(بیمه حوادث) كارورزان اقدام کند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی که متقاضی شرکت در طرح کارورزی می باشند باید در سامانه مربوطه به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

به گفته این مقام مسئول: واحدهای پذیرنده در صورت به كارگیری و جذب كارورزان از مزایای معافیت حق بیمه سهم كارفرما به مدت دو سال بهره‌مند می‌شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار