آخرین اخبار از ابتلا به تب کریمه کنگو در مازندران / دامداران و قصابان بیشتر حواس خود را جمع کنند\
  • آزمایشات روی تنها مورد مشکوک استان

آخرین اخبار از ابتلا به تب کریمه کنگو در مازندران / دامداران و قصابان بیشتر حواس خود را جمع کنند

  • کد خبر: 211821
  • چاپ
  • انتشار: 13 خرداد 1396 - 11:58

عصر روز جمعه 12 خرداد بود که خبر ابتلای یک دامدار کلاردشتی در فضای مجازی و رسانه ها پیچید و فرد بیمار برای انجام آزمایشات و درمان های تخصصی به بیمارستان امام خمینی ساری انتقال یافت


به گزارش استناد نیوز، تشخیص و اعلام تب کریمه کنگو پیش از انجام آزمایش های دقیق و اثبات اقدام درستی نبود که موجب ایجاد ترس در بین اهالی منطقه شده است و غرب نشینان مازندران به آن گله مند بوده و معتقدند این اعلام زودهنگام روی مسافرانی که قصد ورود به این منطقه گردشگر پذیر را دارند تاثیر می گذارد و زندگی مردم این شهرها را که معمولا وابسته به مسافران است را با مشکل مواجه می نماید.
از طرفی این اعلام با توجه به علائم بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو و واگیر بودن این بیماری توجیه پذیر است و هشداری است برای اهالی منطقه که مراقبت های لازم را به عمل آورند.


اما بپردازیم به آخرین وضعیت نمونه مشکوک مشاهده شده و شیوع تب کریمه کنگو در استان مازندران :
بر اساس اظهار نظر دکتر حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران تا کنون فقط وجود بیماری مشکوک به تب کریمه کنگو در یک فرد دامدار کلاردشتی گزارش شده است که این دامدار نیز با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان امام خمینی ساری با حضور متخصصان عفونی تحت مداوا قرار دارد. در حال حاضر دامداری و تمام دام این دامدار در کلاردشت سم پاشی و به صورت قرنطینه تحت کنترل است تا نتیجه نهایی آزمایشات مشخص شود که آیا علائم مربوط به تب کریمه کنگو بود یا چیز دیگری.

 

جانبابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این نخستین و تنها بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در مازندران است از نگهرداری و درمان این بیمار اکنون در یک اتاق ایزوله شده خبر داد و اعلام کرد علائم خونریزی وی کنترل شده است.
بر اساس گفته های جانبابایی آزمایش های لازم برای تشخیص بیماری انجام شده است و باید منتظر نتایج آزمایشات برای اعلام نظر قطعی بود، وی همچنین از وجود داروی کافی برای کنترل این بیماری خبر داد و گفت: تب، خونریزی دهان، بینی و سردردهای شدید از جمله علائم این بیماری است که اگر در ساعات اولیه بیمار متوجه آن شود قابل درمان خواهد بود.
وی همچنین یکی از مراقبت های جدی برای جلوگیری از ابتلا را له نکردن کنه ها با دست از سوی دامداران اعلام کرد و از آنها خواست تا از کشتن کنه وله کردن انها با دست پرهیز کنند.

 

محمد سلطان تویه، سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز درخصوص این بیمار و بیماری وی گفت: بیمار دارای علایم بیماری مشابه لوسمی و بیماری های خونی و تب کریمه است و هنوز درباره نوع بیماری یقین وجود ندارد.
وی گفت: نمونه خونی بیمار توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی اخذ شده و بیمار تحت کنترل است، نمونه خونی به تهران ارسال شده است و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار