جزئیات کامل بسته سبد حمایت غذایی دولت / سبد کالا 120 هزار تومانی شامل شما هم می شود؟\
  • توزیع سبد کالا ادامه دارد

جزئیات کامل بسته سبد حمایت غذایی دولت / سبد کالا 120 هزار تومانی شامل شما هم می شود؟

  • کد خبر: 211856
  • چاپ
  • انتشار: 18 خرداد 1396 - 11:59

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد خانوارهایی که سبد امنیت غذایی دریافت می کنند سه میلیون و 888 هزار و 574 خانوار است یعنی جمعیتی حدود 10میلیون نفر را شامل می شود.

به گزارش استناد نیوز به نقل از پول نیوز، یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در سه سال گذشته حمایت از اقشار آسیب پذیر بوده است در همین راستا و به منظور مبارزه با فقر، دولت اقدام به ارائه سبد حمایت غذایی کرد که افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی مشمول این سبد حمایت غذایی هستند. در همین راستا و با آغاز ماه رمضان توزیع سبد امنیت غذایی برای اقشار محروم و آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی در سراسر کشور در هفته گذشته آغاز شد.

 

امکان خرید تا 120 هزار تومان

به گفته علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه سبد حمایت غذایی که در این ماه توزیع شده 2هزار و 200 میلیارد ریال(220 میلیارد تومان) بوده است. به گفته وی تعداد خانوارهایی که سبد امنیت غذایی دریافت می کنند سه میلیون و 888 هزار و 574 خانوار است یعنی جمعیتی حدود 10میلیون نفر را شامل می شود.

علی ربیعی با بیان اینکه در ابتدا بودجه‌ای بین 160 تا 180 میلیارد تومان برای سبدها پیش‌بینی کرده بودیم گفت: بعدها آن را به 220 میلیارد تومان افزایش داده ایم.

به گفته رستمی، مدیر کل رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبار سبد حمایت غذایی از ردیف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ کل کشور (از محل حذف یارانه نقدی خانوارهای غیرنیازمند) تامین شده است.

ربیعی نیز در همین رابطه اعلام کرده است که اعتبار کل این بسته حمایتی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است برآورد شده است و برای هر خانواده، تا سقف ۱۲۰ هزار تومان امکان خرید به وجود می آورد.

جزییات بسته حمایتی دولت

کالاهای در نظر گرفته شده در این سبد غذایی شامل گوشت قرمز و سفید ، روغن ، برنج ، خرما، حبوبات و سایر کالاهای مصرفی است.

بر این اساس مبلغ قابل پرداخت به مشمولان این طرح برای خانوار یک نفره ۳۰۰ هزار ریال، خانوار ۲ نفره ۵۰۰ هزار ریال و خانوار ۳ نفر به بالا به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تا سقف ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است و میزان پرداختی این طرح به افراد مشمول موردی بهزیستی نیز به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار ریال و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی بین ۳۰۰ تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار