هویت عوامل تروریستی دیروز مجلس و حرم مطهر امام خمینی مشخص شد + عکس (+18)\
  • وزارت کشور منتشر کرد

هویت عوامل تروریستی دیروز مجلس و حرم مطهر امام خمینی مشخص شد + عکس (+18)

  • کد خبر: 211857
  • چاپ
  • انتشار: 18 خرداد 1396 - 12:16

وزارت اطلاعات طی اطلاعیه ای هویت و تصاویر تروریست های به هلاکت رسیده در حمله دیروز تهران را بدون ذکر نام خانوادگی منتشر کرد

وزیر اطلاعات در جریان بازدید از مجروحان حادثه تروریستی دیروز تهران در بیمارستان طرفه گفت: هنوز نمی‌توانیم قضاوت کنیم که عربستان سعودی در این حادثه تروریستی نقش داشته است.

وی ادامه داد: همکاران ما در حال بررسی ابعاد موضوع هستند، البته برخی از ابعاد حادثه فعلا قابل گفتن نیست.

علوی گفت: در ماه اخیر و روزهای اخیر شاهد یک فشار سنگینی از ناحیه تروریست‌ها بودیم؛ به طوری که تقریبا هر هفته تیم‌های دو نفره، سه نفره یا افرادی که به صورت انفرادی فعالیت می‌کردند را شناسایی و دستگیر کرده‌ایم.

 

محمد جواد جمالی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زنی که پس از حوادث تروریستی روز گذشته تهران در دام نیروهای امنیتی انتظامی کشورمان گرفتار شد، اصالتی ایرانی دارد، گفته می شود این زن اهل بخشهای جنوبی کشورمان است و هدایت عملیات را برعهده داشته. همدستان تروریست با این زن هم ایرانی بوده و مربوط به نواحی غرب کشور هستند.

 

وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای مشخصات و عکس عاملان حملات تروریستی تهران را منتشر کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

به اطلاع ملت شریف ایران می رساند؛ در پی رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته هویت کامل عناصر تروریست تهران ( حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی ) و همچنین هسته های مرتبط شناسایی گردیدند.

براین اساس تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند؛ 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب به گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج گردیده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشته اند.

عناصر مذکور در اجرای عملیات تروریستی در مردادماه سال 1395، تحت فرماندهی ابوعایشه از فرماندهان رده بالای داعش وارد کشور شده و قصد اجرای عملیات های تروریستی در شهرهای مذهبی را داشتند که پس از انهدام کامل شبکه و ضربه به نفرات اصلی این کیس ازجمله هلاکت ابوعایشه؛ از کشور متواری گردیده بودند.

بنابر برخی ملاحظات اجتماعی، امنیتی از انتشار نام خانوادگی نامبردگان خودداری گردید.

هویت تروریست های تهران



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار