راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی برای خدمت رسانی به روستاهای مازندران\
  • با امضای تفاهم نامه مشترک

راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی برای خدمت رسانی به روستاهای مازندران

  • کد خبر: 211860
  • چاپ
  • انتشار: 18 خرداد 1396 - 13:23

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: دهیاران را مهم‌ترین زنجیره مدیریت بحران در روستاها هستند، مقوله مدیریت بحران باید پیشگیرانه باشد

به گزارش استناد نیوز، علی اصغر احمدی در جلسه امضای تفاهمنامه راه اندازی خانه های هلال در مازندران در سالن کنفرانس هلال احمر مازندران، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر از دستگاه‌های پیشتاز در فرآیند امداد و نجات است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تاکید کرد: امضای تفاهمنامه همکاری با جمعیت هلال احمر و راه اندازی خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی قدمی مثبت است که می‌تواند روند خدمت رسانی به ساکنان روستاها را تسریع و تسهیل کند.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی باید برای مدیریت و کاهش آسیب ها در روستاها همکاری و مساعدت کنند، اجرای این تفاهم نامه گام مهمی در این راستا است.

احمدی تصریح کرد: راه اندازی خانه‌های هلال به معنای شناخت تهدیدها و ارائه کاهش آسیب‌ ها بوده چرا که مقوله مدیریت بحران باید پیشگیرانه باشد و بازسازی و بهسازی در اولویت بعدی قرار دارد. هدف نهایی پدافند غیرعامل حفاظت از زیرساخت‌ها و پایداری مدیریت است.

وی دهیاران را مهم‌ترین حلقه زنجیره مدیریت بحران در روستاها دانست و گفت: کاهش خسارات ناشی از حوادث و بحران‌ها را منوط به شناخت ماهیت تهدیدها و ارزیابی خسارت‌ها بوده که در این امر دهیاران می توانند بسیار موثر باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار