استاندار آینده مازندران در دولت دوازدهم چه کسی خواهد بود / معرفی گزینه های اصلی جانشینی ربیع فلاح\
  • در صورت برکناری ربیع فلاح

استاندار آینده مازندران در دولت دوازدهم چه کسی خواهد بود / معرفی گزینه های اصلی جانشینی ربیع فلاح

  • کد خبر: 211880
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1396 - 12:42

دولت روحانی 4 سال دیگر باقی خواهد ماند اما قطعا تغییرات عمده ای در دور دوم خواهد داشت از وزرا و کابینه گرفته تا استانداران، مازندران یکی از استانهایی است که احتمالا استاندار جدیدی را سال 96 در خود خواهد دید.

به گزارش اختصاصی استناد نیوز، درحالی که بیش از 50 روز به آغاز کار دولت دوازدهم باقی مانده است بازار گمانه زنی ها داغ است، از بحث تغییرات عمده کابیه دولت دوازدهم گرفته تا تغییر در مدیران ارشد استانی، حتی خود رئیس جمهور هم در سخنانی این موضوع را تایید کرده و بیان داشت: مدیرانی که همسو با تفکرات دولت نیستند و ضعیف عمل کرده اند در دولت بعدی جایی ندارند.

یکی از استانهایی که به نظر می رسد شاهد تغییر بالاترین مقام سیاسی و اجرایی خود باشد مازندران است، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران که در طول دوره فعالیت خود نتوانست با عملکرد خود رضایت منتقدان فراوان خود را جلب نماید به نظر می رسد باید خود را آماده اسباب کشی از ساختمان استانداری نماید، هرچند این شایعات در طول دولت یازدهم هم فراوان به گوش رسید اما شاید یکی از دلایلی که مانع از تغییر استاندار مازندران در دولت یازدهم شد، فشاری بود که دولت روحانی در پی تغییرات تحمل می کرد، اما حالا شرایط فرق کرده است و رئیس جمهور با پشتوانه رای 24 میلیونی دست خود را برای تغییرات دلخواه باز می بیند و این موضوع را صراحتا اعلام کرده است.

در رسانه ها و محافل سیاسی استان مازندران اسامی متعددی برای جانشینی ربیع فلاح به گوش می رسد، اما طبق اخباری که از گوشه و کنار به استناد نیوز رسیده است افرادی که در ادامه معرفی می شوند در صورت برکناری فلاح از محتمل ترین گزینه های تصدی پست استانداری مازندران در دولت دوازدهم خواهند بود.

استاندار مازندران چه کسی خواهد شد

*** محسن نریمان

نماینده مجلس از حوزه انتخابیه بابل در دوره های سوم، چهارم، ششم و هشتم یکی از افرادی است که در رسانه های استان به عنوان گزینه اصلی استانداری مازندران معرفی شده است. انتخاب او به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در مازندران این احتمال را پر رنگ تر کرده است چرا که فلاح نیز پیش از این چنین تجربه ای داشت!

 محسن نریمان 65 ساله علاوه بر نمایندگی مجلس عناوین متعددی را تجربه کرده است، استانداری خراسان شمالی، معاونت وزارت راه و شهرسازی، مشاور وزیر نیرو و کشور و مدیرعاملی شرکت آب و فاضلاب استان تهران و... از نریمان چهره ای پر نفوذ ساخته است که می تواند گزینه ای قدرتمند برای استانداری مازندران باشد.

اما نریمان با مدرک فوق لیسانس مهندسی ساختمان به پستی بالاتر از استانداری مازندران می اندیشد، شاید هدف او ورود به کابینه دولت دوازدهم است، شاید با وزارت راه و شهرسازی و یا ریاست یکی از سازمان های مهم، حتی گمانه زنی هایی در خصوص شهرداری تهران به گوش می رسد که با توجه به پیروزی کامل اصلاح طلبان در شورای شهر تهران و مخالفت اصلاح طلبان برای انصراف محسن هاشمی از شورا و رفتن به شهرداری (به دلیل ورود چمران به شورای شهر) و معرفی احتمالی مهرعلیزاده به عنوان وزیر ورزش،  شاید شهردار شدن نریمان هم دور از ذهن نباشد!

نریمان پس از پست معاون عمرانی استانداری مازندران مدتها پستی در استان نداشته و به نظر نمی رسد با توجه به موقعیتی که دارد علاقه چندانی به بازگشت داشته باشد مگر به اجبار!

 

*** مناف هاشمی

بر اساس اخبار رسیده یکی از گزینه های اصلی استانداری مازندران که در روزهای اخیر کمتر از آن نام برده شده، سید مناف هاشمی است. شاید بتوان از مناف هاشمی با مدرک دکتری تخصصی در رشته برنامه‌ریزی شهری به عنوان گزینه ای خوب برای استانداری نام برد، فردی میانسال و با انگیزه با کوله باری از سوابق و تجربه که با مازندران بیگانه نیست، او متولد 1346 در شرق استان است.

هاشمی پیش از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در شهرداری تهران سال ها عناوین مهمی از جمله: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران، قائم مقام معاونت خدمات شهری و مدیر کل تشخیص و وصول درآمدشهرداری تهران را بر عهده داشت و پیش از آن نیز به عنوان مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و مدیرکل بودجه و طرحهای اقتصادی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور طی سال های 81 تا 84 فعالیت داشت.

پس از سال 92 و ریاست جمهوری حسن روحانی، مناف هاشمی به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و بعد از استعفای محمود گودرزی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد.

مشکلات غرب مازندران و تقاضای شهرهای غربی استان از رئیس جمهور برای جدایی از مازندران، شانس هاشمی را به واسطه ی 5 سال شهرداری موفق در تنکابن و توانایی او در ایجاد اتحاد در استان، بیشتر می کند. ضمن اینکه هاشمی رابطه خوبی با دولت روحانی دارد.

 

 *** داود کشاورزیان

آیا داود کشاورزیان برای سومین بار سکان هدایت استان مازندران را بر عهده می گیرد؟ وقتی صحبت از استانداری مازندران می شود نباید نام کریمیان را از یاد برد، استاندار مازندران در دولت سازندگی یک بار هم در دولت اصلاحات استانداری مازندران را پذیرفت اما پس از مدتی به دلیل مشکلاتی که با نمایندگان استان در مجلس داشت از سمت خود کنار رفت.

باز هم نام کشاورزیان به عنوان گزینه استانداری مازندران مطرح است اما باز هم مخالفان سرسختی در بین نمایندگان استان مازندران دارد که این کار را برایش سخت می کند.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مکانیک است و تاکنون علاوه بر استانداری مازندران مسئولیت های مهم دیگری را بر عهده داشته است، از جمله: مدیرعاملی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ایران (هما)، ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مدير عامل شركت عمران شهرهای جديد وزارت مسكن و شهرسازی، معاونت معدنی شركت ملي فولاد و...

کشاورزیان در سال 92 هم از گزینه های اصلی انتخاب به عنوان استاندار مازندران بود اما این پست به او پیشنهاد نشد. وی درحال حاضر معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

 

علاوه بر افراد فوق که از آن ها به عنوان گزینه های اصلی استانداری مازندران در صورت برکناری احتمالی ربیع فلاح، یاد می شود، نام های دیگری نیز مطرح هستند که به صورت چراغ خاموش در حال مذاکره با نمایندگان مجلس استان و افراد با نفوذ در دولت هستند تا خود را به ساختمان استانداری نزدیک کنند.

سید هادی حسینی، نماینده مردم قائمشهر در مجلس نهم که از حضور در مجلس دهم بازمانده است یکی از افرادی است که با توجه به پست هایی که در استان برعهده داشته و شناختی که از مازندران دارد، برای استانداری بدون شانس نیست، حسینی در حال حاضر معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ضمن حمایت از سوی وزیر قدرت لابی خوبی با نمایندگان مجلس دارد. اما در حال حاضر با توجه به گزینه های موجود منطقی نیست شانس بالایی برای استانداری او متصور شویم.

محمدرضا صالحی یکی از افرادی است که در رسانه ها به عنوان گزینه استانداری مازندران یاد می شود، هر چند استاندار فعلی خراسان شمالی مورد اعتماد دولت حسن روحانی است و وقوع هر اتفاقی احتمال دارد اما مازندران هم اکنون گزینه های مطرح دیگری برای استانداری دارد که عرصه را برای صالحی تنگ می کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار